• Piripiri

Hur många dagar efter ägglossning har ni testat positivt?

Finns ju mååånga trådar om hur tidigt man kan testa... men de flesta skriver hur många dagar före BIM de testat. Jag har en väldigt kort lutealfas (dvs kort mellan ÄL och mens) så de jämförelserna blir lite knepiga.

Jag vill därför istället veta: Hur många dagar efter ägglossningen har ni testat plus?

Själv testade jag svagt plus 12 dagar eter ägglossningen sist. Första gången vet jag inte alls, hade ingen koll då

• Svar på tråden Hur många dagar efter ägglossning har ni testat positivt?
  • TheSunset

11 dagar efter äl stegring plussade jag.

♥ ♥ Hampus 990910 & Julia 061101& Liten bf 081119 ♥ ♥
  • delinda

Vad använde du för test?

KakanMakan skrev 2008-07-11 21:32:30 följande:
    Grav 1. 8 dagar efter ÄLGrav 2. 10 dagar efter ÄL
  • KakanMakan
    delinda skrev 2008-07-13 18:35:59 följande:
    Vad använde du för test?
    Grav 1. CB-digital
    Grav 2. Testlagret, RFSU, CB-digital (i den ordningen )
  • Piripiri

Måste ge denna tråden en lite puff

Jag är på ÄL +8 nu och tycker att det är jättespännande att läsa om när ni testade positivt. Jag tänkte kanske testa första gången på torsdag (fast jag testade negativt på ÄL +10 förra graviditeten vet jag, så det kanske är dumt egentligen).

• Luttali

testade + på dag 10 efter ÄL :)

• Piripiri

Tack Luttali och grattis! I morgon är jag på ÄL +10, kanske att jag ska slå till och testa då, eller så väntar jag nån dag till. Tydligen går den genomsnittliga hCG-halten från ca 25 mIU på 10 dpo till ca 50 mIU på 12 dpo så det skiljer ju verkligen mycket från dag till dag om testet kan bli positivt.

• Piripiri

Äsch, det blev negativt idag. Och jag känner mig mindre gravid också. Men jag har ändå lite hopp kvar eftersom 1) jag som sagt testade negativt på ÄL +10 förra gången (och plussade senare alltså) och 2) jag kom på att jag kan ha haft ägglossning senare (om jag nu ens hade någon, det får vi ju hoppas :-P) - jag har ju inte gjort ÄL-test utan bara gått på värk och sekret.

Jag testar nästa gång på söndag morgon, för det är vår bröllopsdag så det kunde ju vara skoj att överraska

• KakanMakan

Ska vara klickbar bild. Här kan man se hur många dagar före, eller efter, BIM (som är 0 i diagramet) det är vanligast att få ett +.

När får man + på testet? 0 = BIM

Svar på tråden Hur många dagar efter ägglossning har ni testat positivt?