• Madelene0

Gravidbälte

Hejsan!
    Jag undrar om ni som är gravida och köpt ett sånt där gravidbälte för ryggens skull har den hjälpt er? å isf vad har ni köpt för typ av bälte? vet att det finns olika sorters bälten att köpa?

• Svar på tråden Gravidbälte
  • NoXigen

På apoteket skaffa vi min sambos, har inte hjälp precis.
    Matrealet är i våtdräckts stuk

• Kajak

Nää jag tog bara en liten vanlig kudde som vi har i bilen, den hade jag alltid i ryggen när jag var höggravid.

• Väntar på nr 2

mycket bra, jag tycker det är guld värt om jag ska o promenera el cykla

• lisadragon

Köpte mitt gula rehab på tradera, 30:- ink. frakt så det var ett kap :).

Jag har tackat mig själv ofta för att jag köpte det, var nästan helt stillasittande innan pga foglossningen..
    Sen köpte jag detta i v.27 eller nåt och sen dess har jag kunnat ta nån promenad på 20-30 minuter om dagen med vovven :D.
    Klart det bästa köpet under graviditeten!!
    Bara älskar det!!

På mig funkade det efter ca två veckors sporadiskt användande.. Nu har jag det på mig så fort jag ska röra mig mer än 100 meter!

Hade gott // Lisa!!

• Poloc

Ett tips för er som ev tänker köpa bälten: rätt placering av bältet är att det ska sitta helt Nedanför benknölarna fram på bäckenet. Jag tycker bilden på Gula Rehabs bälte är lite missvisande.

Ni som köpt i "våtdräktsmaterial" - det låter ju mer som ett vulcanbälte (el dyl), eller ? Sådana är mer tänkta att hålla värme. Ett bäckenbälte ska sitta nere kring bäckenet och vara stabilt, dvs helt hårt eller med stretch fast ändå stadigt.

• J E S S
    Maggizz skrev 2008-07-11 16:17:03 följande:
    Menar du stödbälte för foglossning mm?Jag har köpt mitt på www.gulare.com/shop/index.php...Är jättenöjd!
    Köpte oxå mitt här o jag är jättenöjd.
    hade aldrig klarat min foglossning utan bältet, kryckorna o akupunkturen annars...
    Amy 000120 + Arvid 080101 + BF 090226
  • Maggizz
    Poloc skrev 2008-07-11 19:29:17 följande:
    Ett tips för er som ev tänker köpa bälten: rätt placering av bältet är att det ska sitta helt Nedanför benknölarna fram på bäckenet. Jag tycker bilden på Gula Rehabs bälte är lite missvisande.
    Ja, bilden på mannen är bättre än den på gravida kvinnan.
  • Jenna4

Jag hälsade på min väninna som har 2-åriga tvillingflickor i går. Jag fick låna hennes bälte som hon fick från MVC under hennes graviditet!
    Det är lite stort än så länge..men snart funkar det nog.

• Poloc
    Svar på #11
    Jenna4 skrev 2008-07-12 12:53:35 följande:
    Jag hälsade på min väninna som har 2-åriga tvillingflickor i går. Jag fick låna hennes bälte som hon fick från MVC under hennes graviditet! Det är lite stort än så länge..men snart funkar det nog.
    Det här låter inte heller som ett 'bäckenbälte', utan mer som någon slags stödbälte/gördel för magen ? (eftersom du säger att det är för stort - ett bäckenbälte kan du justera storleken på)
    Isåfall är det en helt annan produkt med annat syfte.
  • J E S S
    Poloc skrev 2008-07-12 16:15:10 följande:
    Svar på #11 Det här låter inte heller som ett 'bäckenbälte', utan mer som någon slags stödbälte/gördel för magen ? (eftersom du säger att det är för stort - ett bäckenbälte kan du justera storleken på)Isåfall är det en helt annan produkt med annat syfte.
    Det bältet som finns på gulare.com är justerbart i stooor utsträckning.
    hela bältet är resår och karborreband, så denna rekomenderar jag starkt!
    Amy 000120 + Arvid 080101 + BF 090226
Svar på tråden Gravidbälte