• Anonym (oroad)

Kan aborten ha misslyckats???

Jag gjorde medicinsk abort i vecka 8 (10 enligt mens och sex!).

För två veckor sedan idag, tog jag den första tabletten.
    På söndag är det två veckor sedan de avslutande slidtabletterna togs.

Jag blödde rikligt en halv dag ungefär, och kände tydligt två till tre större klumpar komma ut.

Sen avstannade blödningen i en och en halv dag, men kom igång igen i nivå med en något rikligare mens.

Nu har det alltså gått ganska precis två veckor.

Min mage växer (den kom fort, eftersom jag nyss fött barn) och i morse upptäckte jag att det kommer bröstmjölk!!
    Det gjorde det inte innan aborten.

Kan den ha misslyckats????
    Chansen att barnet isf lever och är friskt är väl minimal?

Jag går under om jag måste ta beslutet om abort EN GÅNG TILL!!!!

Antar att det inte är nån idé att rusa iväg och köpa ett gravtest heller.
    Efter bara två veckor finns säkert hormonrester kvar?

• Svar på tråden Kan aborten ha misslyckats???
  • Anonym

Jag hade bröstmjölk kvar i 2,5 år efter mkin sista och vid mens o ägglossning kan det nog komma vätska än (5 år) Tror inte den misslyckades men du kanske ska be om ett vul o se att allt är bra? Många kramar

• Anonym

jag gjorde en abort i vecka 12 i april 2005.
    sen dess har jag haft mjölk i brösten...

• halliduttan

hej, jag har gjort en medicinsk abort som misslyckades.
    "symtomen" efter var att jag fortfarande hade illamående och fick feber. 37,9 hade jag och då ringde jag akuten och de tog ett ultraljud och det var kvar. (naturligtvis dött) Fick åka in igen morgonen efter för nedsövning och skrapning. Vilket gick jättebra! Men ett råd är att ta tempen. kroppen regerar så att man får feber. Annars får du försöka tro på att det har lyckats, och tänk inte på bröstmjölken, det är inget vidare värst tecken tror jag inte.. Annars om du är mycket orolig så be om ett ultraljud. lycka till.

• Anonym

Om du just fött barn så är det väl inte så konstigt om det kommer bröstmjölk??

• Anonym (oroad)
    Anonym skrev 2008-07-11 16:17:27 följande:
    Om du just fött barn så är det väl inte så konstigt om det kommer bröstmjölk??
    Babyn är drygt 8 månader. Jag har inte ammat sedan han var 4.
    Har inte haft nån mjölk där emellan...

• lilla hon

Jag gjorde en abort för snart 5 veckor sedan och funderar också på om det är når som inte står rätt till.

Jag var på ett vul 2 veckor efter aborten för jag vill stilla min oro att den skulle ha misslyckats. Han kunde inte se nåt foster och trodde heller inte jag skulle behöva skrapas. Men har efter det fortfarande alla gravsymptom kvar, men jag har ju gravhormoner kvar, testade + igår, så det äe väll kanske inte så konstigt.

Men har lite små ont i nedre delen av magen och imorse vaknade jag av att jag hadde jätte ont ut mot högersidan av magen. Det värsta gick över men det känns molande fortfarande. Har ingen feber så jag får väll avvakta lite.

• Anonym

Hej!

Jag genomgick en misslyckad abort med dessa tabletter. Nu var det några år sen. Jag blev misstänksam när mensen aldrig kom tillbaka. Då åkte jag in på extra kontroll o tog gravtest o mätte det även i blodtest och tog ultraljud. Det var fortfarande positivt, o fostret var kvar (men dött) så det blev skrapning. Fy vad dåligt jag mådde då kändes som man straffades.

Det enda du kan göra för att få veta är att åka in och kolla upp detta snarast i såna fall.

Jag hoppas du slipper genomgå en abort till.

• Lini Mina

Fuck this shit!!!

Var tvungen att skriva av mig i något forum.

Gjorde abort i måndags.. Det hade då gått 10veckor o fyra dagar in i graviditen.

Läst lite här och var om just min gravidititet, när jag fortfarande var gravid alltså.. Jag var gravid med enäggstvillingar; Freja och Idun.. (Pappan till barnen döpte dom) Vet att det är sjukt att namnge dom, but I have to so I can feel calmer.

Well, here's my story:

Har kollat med gynekologer, Karolinska gynakuten, flera gånger och sedan på forum och informationssidor etc. Och överallt där folk är s.k "mänskliga" står det att allt i kroppen händer mycket snabbare när man är gravid med tvillingar, SPECIELLT enäggs... Thing is.. Jag blev gravid ca två veckor efter att jag tog ut min första p-stav, minns fan inte när men iaf innan 29februari... Blev gravid 3mars tog dagen-efter piller i två skeden på en vecka.. runt 10mars o 17mars.. Var säker på att det var 17mars som jag blev gravid eftersom han då kom i mig tre gånger, utan o dra ut.. Var säker på att han inte kom i mig innan den tionde.. alltså, vid dom två skeden då jag tog dagenefterpillrerna. Tydligen gjorde han det. Tydligen ville kroppen bli med barn, med honom. Jag kanske låter sjuk men here's the deal/thing; jag har inte blivit gravid förut, jag har alltid kört utan kondom eftersom jag inte klarar av kondomer, dom svider som FAAAAN.. Så har bara haft sex med ex, som jag vet inte haft sex med andra, eller killar jag är säker på att dom inte har något. Har alltid slarvat med p-piller o vad fan det nu var..!

Satte i en p-stav för två år sedan.. I februari 2009. O nu tog jag ut den mellan den 19-24 februari, för att mina hormoner i kroppen verkligen fuckat ur totalt.

Skulle först göra medicinsk abort, fick då reda på att det var min kropp som producerat enäggstvillingar. Och att jag säkert inte kunde få dom igen. Plus att tiden gick så snabbt nu och att jag skulle var tvungen att ta paus från jobb/skola redan en månad innan jag skulle föda, eftersom en tvillingfödsel är jobbigare för kroppen än en vanlig.

Anyhow.. Jag har inte blivit gravid förut, när jag slarvat med p-piller/inte använt prevmedel..

Men nu blev jag det, vilket gjorde allt svårare plus att det blev svårare när jag var den enda i min släkt och hans släkt, notera att jag är den enda i min mammas, min pappas och hans släkt på båda sidor som producerat tvillingar. Vilket gjort beslutet tuffare, däremot var hela tiden mitt slutgiltiga mål att göra en abort, men ville var psykiskt inställd på att det var rätt beslut till 100%.

Ge mig svar på varför mina bröst inte slutat rinna efter tre dagar, sen dom började rinna. Och om det är någon annan som känt av sitt barn.. Som att det liksom talar med en fysiskt.. Eller är jag bara helt fucked up eftersom alla runt omkring som jag snackat med säger att det är en psykisk illusion att jag känt av dom på ett annat sätt än att dom tagit upp en del av min livmoder.. They have talked to me once in my dreams.. But don't remember what they said for now..!

• Lini Mina

Jag ska korta av mitt inlägg lite mer..!

Blev lite väl långt :P

Jag hade enäggstvillingar, andra läkare och dom på Karolinska gynakuten+gynmottagningen sa att allting inom graviditen hände lite snabbare nu när jag hade enäggstvillingar.

Medans dom på abortkliniken sa att det inte alls var någon skillnad.. Vem ska jag tro på??

Försökte producera missfall för att jag inte kunde leva med att några känslokalla läkare skulle gröpa ur mina barn medans dom fortfarande levde och att sedan låta mina bebisar dö ute i kalla och torra luften.

Så.. Jag tog starka mediciner, hade grovt ont i magen under ca tre-fyra dagar.. Och kände inte alls av dom på samma sätt som förr.. Ni kanske tycker att jag är störd som försökte mig på att göra eget missfall. Men ni skulle nog förstått om ni också börjat få starkare känslor för ert foster, hade ni hellre velat att någon annan skulle avlsutat detta påbörjande till nytt liv när ni inte ens visste vad som hände för ni var nedsövda eller skulle ni må bättre av att ni visste eller var säkra på att erat lilla liv i magen inte skulle behöva känna samma smärta och tomhet som er själva..?

Försökte tvinga fram att jag skulle få se ett ultraljud en sista gång(kom fram till senare att det var för o se om jag räddat dom).

jag lyckades till slut, fast inte med det vaginala ultraljudet. dom satte gele på min mage o sa först att jag nu såg mitt foster. Sa åt dom att för det första hade jag två och att jag inte var dum i huvet om dom trodde det och sa att jag inte kunde luras. Hon flyttade då och visade mig mina foster. Dom var helt livlösa, låg som döda upponer vända U:n..

Jag ringde sedan upp kliniken i torsdags och kollade vilka läkemedel jag fick och passade på att få veta vad som stod i min journal om fostrena..

Det stod att "fostret såg bra ut och att det levde".. Kvinnan jag pratade med i telefon sa först "det/den" men ändrade till "dom" efter att jag tjatat in att det var två foster jag haft.

Har klinikerna ljugit för er också?

Hade ni något skumt sticksår i svanken efter kirurgisk abort?

Var ni bedövade i svanskotan ca fem dagar efter aborten(som att ni antingen trillat o slagit er på den eller fått bedövning)?

Kände ni också av erat foster(säger erat eftersom det inte är vanligt med tvillingar)?

Gömde ni er för omvärlden någon vecka efter aborten?

I have to know all this and to hear your thougths about all this!

Help me with answers please!!!!!

Svar på tråden Kan aborten ha misslyckats???