• Lolalee

brösten växer inte?!

är i vecka 33 just idag.. mina bröst har inte växt nått alls.. är det normalt? kan dom typ "explodera" i slutet av graviditen?? mina gravida vänner har liksom redan fått sina "bomber" börjar bli orolig att nått är fel.. tacksam för svar..

• Svar på tråden brösten växer inte?!
  • lia76

Det är individuellt det där...
    Inte alltid de växer.
    Och har man kanske c-kupa innan graviditeten så är dte inte säkert de växer när man blivit gravid.

Men det är fullt normalt att de inte växer

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Perickles

Oroa dig inte,
    här e en med A-kupa och visst ömmade brösten i början. Tillome växte lite, men sen försvann spänsten o brösten blev små igen.

Däremot ha jag sedan förra veckan märkt att "vårtgården" blivit mycke mörkare o större. HJÄLP, snart e mina små små bröst bara som två stora vårtgårdar :S

Skämt o sido... brösten hinner nog "explodera" för dig ännu. Veckorna/veckan eller tom efter förlossning så sker den största viktigaste förändringen. Då rusar mjölken till brösten o då börjar de ske saker :)

• fia0411

Jag har samma bh som innan jag blev gravid. Ibland sväller dom inte förren du fått

• Lolalee

tack allihop!! känner mig mkt lugnare nu
    det gör mig inte så mkt att dom inte har väx nått heller.. ska kanske vara tacksam för det när ja i vanliga fall/nu har 85D

• Sara78

Mina växte först efter förlossningen när mjölken rann till. Ca 1-2 dygn efter förlossningen. Så de behöver inte växa under graviditeten även om det verkar som de gör det på många
    Kanske märker man det mer om man hade väldigt små bröst innan man blev gravid (?)

• Lolalee
    Sara78 skrev 2008-07-11 16:02:18 följande:
    Mina växte först efter förlossningen när mjölken rann till. Ca 1-2 dygn efter förlossningen. Så de behöver inte växa under graviditeten även om det verkar som de gör det på många Kanske märker man det mer om man hade väldigt små bröst innan man blev gravid (?)
    ja precis.. sen har ja funderat lite på detta åxå, jag har väldigt stor mage.. kanske därför brösten inte verkar nå större??för innan så va ju magen helt platt..lr nästan ialfl hehe...
  • isabellesmamma

Jag har också 85D och mina bröst har inte växt något, är i vecka 39+3 nu. Det är med andra ord inte alltid de växer under graviditeten

Bebis 14/7. Kom gärna tidigare
  • Lolalee
    isabellesmamma skrev 2008-07-11 16:29:37 följande:
    Jag har också 85D och mina bröst har inte växt något, är i vecka 39+3 nu. Det är med andra ord inte alltid de växer under graviditeten
    åh va kuuul! din bebis bör titta fram när som hälst då
    min syrra fick barn förra året och hennes bröst växte som attan!! har nog aldrig sett snyggare äkta bröst som hennes! hon har nu strl 75E.. hon hade 70DD innan..
  • Sara78

Klart att brösten känns mindre när man har stor mage i vägen! Men man brukar ju märka på BH:n om de verkligen växt något eller om de är lika som innan.
    Mina blev ju normal storlek igen när jag slutade amma

• Mallhin

Mina bröst har heller inte vuxit något märkbart... mannen däremot säger det, men jag känner ju min kropp bäst ;)

• Spartacus

det hände inte ett skit med mina bröst förrän EFTER förlossningen och jag har hört att det är vanligt... att få bröst under graviditeten är ju egentligen i onödan, det är hormoner som frigörs då moderkakan släpper som stimulerar mjölken och får brösten att " växa"..

skriver "växa" inom citat eftersom mina bröst inte egentligen är så mycket större än innan, bara när dom är smockfulla och jag inte ammat på några timmar.

• saris27

mina bröst växte ingenting under första graviditeten men "exploderade" dagarna efter förlossningen.. nu under andra graviditeten har dem vuxit, men antagligen bara för att dem redan varit uttänjda... så d där e väl jätteindividuellt.

• Rulltrappa

när jag väntade min son växte inget annat än magen. dagen efetr förlossningen hade jag muterats till dolly parton.

den här graviditeten växte jag från a till d redan innan jag hann gravtesta mig.

det kan gå lite hursomhelst, det betyder inget alls.

• marialintott

Min bröst växte mycket i början av grav, men sedan har dom stannat av lite. Nu, bara 5 dagar kvar till BF så börjar dom hårdna till liksom.

• marialintott

Skall tillägga att jag har en son sedan innan och med honom så fick jag sånna jäkla bröst, efter, stora och stenhårda. Dom var så hårda att det gick inte att få tag i 1 mm skinn ens. Dom var som två bollar, såg rätt sjukt ut.
    Som ett par nyopererade, stenhårda sillisar.

• The Lucky One

Jag är i v41+3 och mina har knappt växt=)

Svar på tråden brösten växer inte?!