• CeeJay

Är det någon här som har Bechterews sjukdom?

Jag är under utredning och läkaren misstänker att det kan vara Bechterews.

Någon här som har fått den diagnosen och kan berätta lite om hur det är att leva med sjukdommen?

• Svar på tråden Är det någon här som har Bechterews sjukdom?
  • Grannen

Inte jag men min styvmor. Vad vill du veta?

• CeeJay

Lite om hur det är att leva med sjukdommen, medicinering, träning och hur man mår?

mumlin skrev 2008-07-11 20:10:30 följande:
    Inte jag men min styvmor. Vad vill du veta?
  • ordningskonstapel

Jag har Bechterews. lever precis som vanligt. Medecinerar inte men går till sjukgymnasten regelbundet.
    Just under sommaren kan det vara jobbit när jag sväller upp tokmycket i alla leder och att få på sig ett par vanliga skor är inte att tala om. Jag har ofta mycket svår värk och till en början åt jag Pronaxen mot värken. Nu har jag gått över till Citodon.
    Jag försöker att leva så normalt som möjligt men har lite vårt att inse mina begränsningar. Jag är uppenbarligen inte stålkvinnan

• CeeJay

Tack för ditt svar.

Hur länge har du haft diagnosen? Hur ofta får du skov med inflammationer? Äter du inte antiinflammatorisk medicin?
    Hur lång tid tog det innan du fick diagnosen och var det svårt att fastställa på dig?

Har du någon "ny-bens-bildning" i någon kota?

Många frågor blev det...

ordningskonstapel skrev 2008-07-12 11:40:08 följande:
    Jag har Bechterews. lever precis som vanligt. Medecinerar inte men går till sjukgymnasten regelbundet.Just under sommaren kan det vara jobbit när jag sväller upp tokmycket i alla leder och att få på sig ett par vanliga skor är inte att tala om. Jag har ofta mycket svår värk och till en början åt jag Pronaxen mot värken. Nu har jag gått över till Citodon.Jag försöker att leva så normalt som möjligt men har lite vårt att inse mina begränsningar. Jag är uppenbarligen inte stålkvinnan
  • ordningskonstapel
    Svar på #5