• MommySB

Päronessens vart??? HJÄÄÄÄÄLP!

Jag ska baka tårta imorgon kväll och har bestämt mig för pärongrädde och choklad. Har fått ett recept på pärongrädde där man ska ha 1 tsk päron-essens. Jag har varit på varenda affär jag kan komma på men bara hittat päronlikör-essens. Antar att detta inte fungerar.

VAR hittar jag päronesens snabbt?

Finns det någon som har ett annat recept?

MYCKET tacksam för svar.

• Svar på tråden Päronessens vart??? HJÄÄÄÄÄLP!
  • Lena

päronliköressens funkar, päronessens lär du bara hitta på specialbutiker som panduro.

• MommySB

Okej tack så mycket.

Men kommer det inte att smaka likör om tårtan då? Är ett barnkalas Vore ju tråkigt om dem inte gillade den

• Lena
    MommySB skrev 2008-07-11 16:16:33 följande:
    Okej tack så mycket. Men kommer det inte att smaka likör om tårtan då? Är ett barnkalas Vore ju tråkigt om dem inte gillade den
    Det har jag svårt att tro, likörsmaken kommer ju från alkoholen. Smaka på essensen annars.
  • Pollica

Det finns att köpa på apoteket. Där köpte jag min.

• Pollica

Förresten, vad är det för tårt recept. Blir nyfiken. Verkar väldigt gott. Du får jätte gärna skriva ner receptet. Letar nämligen efter en god tårta som jag ska göra till min dotters födelsedag nästa vecka. Och denna verkar väldigt god. Berätta gärna hur den blev efteråt också!

• MommySB

Ha ha ha... Jag är allt annat än expert på tårtor men jag kände att jag ville göra något annorlunda.

Tänkte ha så här:
    Bottenlager- marsansås
    Mellanlager- pärongrädde
    Ovanpå- Chokladpudding
    Garnering- Mini marshmallows

Ska ha spritsad grädde på sidorna. Hoppas att det blir en tårta som faller barnen i smaken

• MommySB

Var på apoteket men dem hade aldrig hört talas om att det skulle finnas i deras sortiment. Dem skrattade lite med varandra oxå. Kände mig urdum. Får kanske kolla på ett större apotek.

• Pollica

Jo, jag var nere på vårt apotek och köpte det. Fick en 50 cl flaska. Hör efter med ett större apoteket.

• Chlotta

Det finns att få tag på i Sthlm hos Essencefabriken på Wallingatan samt via postorder, www.essencefabriken.se. Tyvärr går det nog inte att lösa till imorgon, men för framtiden kanske.

Svar på tråden Päronessens vart??? HJÄÄÄÄÄLP!