• Petrah

klippa löshår?

hur kan jag klippa mitt löshår?
    jag tycker dt är pinsamt att gå till en salong och klippa det. jag vill inte ha rakt som dt är nu utan lite mer i tapper så dt inte blir spikrakt nertill. sen är dt alldeles för långt.

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden klippa löshår?
  • Petrah

nu har jag tagit fram mitt löshår, men hur ska jag klippa det??

Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah

pleassssssssse, sitter här hjälplös. hur klipper jag dt så dt inte blir rakt av bara??

Wild, Raw and Beautiful
  • Eleonora73

Varför är det pinsamt att gå till salong och klippa det? Det är ju sånt dom gör?
    Klipp det inte själv, det är lite trixigt, och det vore ju synd att förstöra det. Lycka till!

• Petrah

därför jag har dt i en påse hahahaa.....
    jag vill klippa dt nu. dt är inget äkta hår bara syntet så lite si o så är ingen fara bara jag får dt klippt. nått förslag???????

Wild, Raw and Beautiful
  • sanna88a
    Petrah skrev 2008-07-13 15:56:30 följande:
    därför jag har dt i en påse hahahaa..... jag vill klippa dt nu. dt är inget äkta hår bara syntet så lite si o så är ingen fara bara jag får dt klippt. nått förslag???????
    klipp först av rakt nån cm sen klipper du rakt upp i håret. inte rakt av utan uppåt... så det liksom tunnas ur
  • Petrah

ok, tack men dt blir inte så hackigt då så dt blir fult?? och hur långt upp ska saxen gå?

Wild, Raw and Beautiful
  • sanna88a
    Petrah skrev 2008-07-13 20:39:21 följande:
    ok, tack men dt blir inte så hackigt då så dt blir fult?? och hur långt upp ska saxen gå?
    du får vara väldigt försiktig.. men du får "tunna ur" rätt mycket för att den skarpa kanten inte ska synas. saxen ska kanske gå upp 1 cm bara.
    jag brukar iallafall göra så, jag klipper mig själv ;) det kanske krävs lite träning jag vet inte. men jag har även lugg och jag gör så, de blir bra.
  • DreadHead

Skär håret med en rakhyvel istället för att klippa med sax! Det blir snyggare och naturligare då...

• sanna88a
    DreadHead skrev 2008-07-14 14:19:18 följande:
    Skär håret med en rakhyvel istället för att klippa med sax! Det blir snyggare och naturligare då...
    smart!
  • DreadHead

Engångshyvel och tålamod... Liksom "raka" av håret...

Petrah skrev 2008-07-14 22:11:35 följande:
    Ehhhhh......hur då??
  • Petrah

ok, så man lägger håret ner och bara rakar?? men åker inte allt av då?
    kanske borde färga dt blont oxå

Wild, Raw and Beautiful
  • DreadHead

Jag brukar hålla upp håret (som i en toffs) i ena handen och sen raka av topparna tills jag blir nöjd...svårt att förklara men hoppas du förstår...! Du kan ju pröva dig fram på en slinga.
    Ta lite i taget!

Svar på tråden klippa löshår?