Ska flytta in till min pojkvän
Har varit tillsammans med en man som har barn från tidigare förhållande i några år. Själv har jag också ett barn från tidigare relation. Han hade en BR och jag en HR, så jag flyttade in till honom under en period, men det funkade inte, då jag kände dåliga vibbar från hans tidigare förhållande och jag kände mig inte som hemma. Dessutom var det helt fel läge av stan, så jag flyttade tillbaka till min HR och sade att vi måste hitta nåt gemensamt. Nu har vi varit särbo i nästan ca 8 månader, men vi har bråkat ganska mycket, just pg a det här med boendet, vilket har förstört en del. Men så tog han sitt förnuft till fånga för någon månad sedan (sedan dess har allt varit toppen!) och bestämde sig för att sälja sin bostad och köpa nåt annat som båda gillar, vilket han nu gjort. Så inflyttning blir om 2 månader. Problemet är att det är han som har pengarna och han vill helst stå ensam som ägare, eftersom han känner att vi haft så mycket strul så länge. Han vill att jag bor där gratis under ett år, och att jag därefter kan köpa in mig som delägare. Men jag är rädd för att en dag riskera att bli utslängd och känna mig som en inneboende (igen!) Han vill nämligen att jag ska spara pengar och slippa betala något så att jag inte känner att jag inte gör ett bra klipp på att flytta in hos honom. HAde ni gjort det? Jag får inte hyra ut min lght i 2:a hand en gång till, för det gjorde jag för ett år sedan, så det enda nu är att säga upp den helt, vilket känns farligt, då den ligger i en mycket attraktiv del av stan. Hjälp mig med råd snälla!