• Heléne85

ont i rygg och revben

I ca 2 månaders tid har jag känt att något är "i kläm" mellan två revben på högersida.Nu i ca. 2 veckors tid har jag även fått ont på det stället till och från,speciellt efter att jag suttit ner (vilket jag gör 8 timmar om dagen på jobbet) och även fått ont i ryggen på "samma ställe".
    Var hos en läkare i onsdags som sa att det är muskel kramper. någon annan som varit /är med om detsamma? Är det verkligen muskel kramp?

• Svar på tråden ont i rygg och revben
  • linn78

jag vet inte om det är samma men jag fick inflammation i revbenen, gjorde fruktansvärt ont, det gick som ett band på "framsidan" och kändes som ett spjut rakt igenom till en punkt på ryggen. svårt att förklara men jag fick det i v 12 och det gick bort för ca 1 vecka sen när magen sjönk lite. är nu i v 34. Det är delvis hormonellt fick jag veta och skulle försvinna av sig själv.

• Heléne85

Ja det är precis som att man känner det rakt igenom kroppen. Läkaren sa att detta skulle gå över efter 2-3 veckor men jag vet inte om jag tror på honom att det är muskel kramper..ska prata med barnmorskan när jag ska dit den 21 juli..känns som en evighet dit *suck*

• BaraDuOchJag

Jag sitter oxå ner 9 timmar om dagen & har haft problem med revbenen ett tag nu.
    Är i v. 25.
    Dessvärre har jag fått höra att det varken blir bättre eller går över.
    Det är bara att hålla ut.
    Vilket inte känns så tröstande.
    Så efter en  timmars arbetsdag brukar det sluta med att jag ligger ned hela kvällen hemma. Det är det enda som hjälper.
    Men om du kommer på nåt knep dela gära med dej.
    Jag försöker sitta med en kudde bakom ryggen för att underlätta lite.
    Det hjälper så där.

Lycka till

• Heléne85

Jag har också  en kudde bakom ryggen,visst underlättar det lite men det är som du skriver att det slutar med att man ligger ner hela kvällen...
    Ska till barnmorskan nästa måndag och ska ta upp det med henne då,det måste ju finnas något annat man kan göra än att gå å ha ont hela tiden :(

Får jag något vettigt svar så meddelar jag dig! :)

• pokonis

Jag har samma värk ... hemsk
    Och jag tågpendlar varje dag 3 timmar...
    VIDRIGT!!!
    Jag får så ont när jag sitter/ ligger fel.. eller vid tryck av en tröjja tex..

Jag vet inte vad det är bara att det är hemskt!!

Svar på tråden ont i rygg och revben