• white cheese

Hur få bort maskeringstejp?

Rent hypotetiskt...
    Om man målade en vägg, och för att undvika att måla väggen bredvid satte en remsa maskeringstejp på den, och sen när man försöker dra bort maskeringstejpen upptäcker att den drar med sig tapeten... vad gör man då?

• Svar på tråden Hur få bort maskeringstejp?
  • ashera

Man sätter tejpen mot ett annat underlag några gånger så att den blir mindre klistrig innan man sätter den på tapeten. Funkar utmärkt, jag har testat

• ashera

Eller du kanske redan har satt upp tejpen, då är det ju försent... Läste visst TS lite slarvigt!

• white cheese
    ashera skrev 2008-07-11 22:33:39 följande:
    Man sätter tejpen mot ett annat underlag några gånger så att den blir mindre klistrig innan man sätter den på tapeten. Funkar utmärkt, jag har testat
    Tack för hjälpen...
    Nej, som sagt - den är tyvärr redan uppsatt.
  • white cheese
    Fru T skrev 2008-07-11 22:31:57 följande:
    drar mycket försiktigt och sakta?
    Tja, i brist på annat så kanske det får bli lösningen, men hoppades på nåt mer genialt tips... typ "blås med en hårtork", "pensla vatten på baksidan" eller nåt åt det hållet...
  • Cactuz

Ta en mattkniv och skär, dra sen loss tejpen..

• Cactuz

Eller, nu läste jag nog för fort va?! Tejpen sitter alltså fast på en ANNAN tapet. Hmm, blöta ner med en svamp kanske?

• musli

tejpen drar man alltid bort medans färgen fortfarande inte torkat!! annars blir det så!

Matt-kniv och skära mellan tapet och tejp är det enda jag kan tänka mig...

• musli

aha, du ska tejpa på tapet??? Finns särskild maskeringstejp för sånt! Minns inte om den är blå eller gul dock...

• musli

Åhhh... klantigt att inte klara av att lääääsa inläggen innan man kommenterar...

Den sitter alltså redan på en tapetserad vägg?!?! Då är det nog inte mycket att göra... kanske testa med hår-fönen???

• Cactuz
    Svar på #10
    Haha, jag läste inte heller klart.
  • musli
    Cactuz skrev 2008-07-11 22:52:51 följande:
    Svar på #10Haha, jag läste inte heller klart.
    Hahaha! Får skylla på lång dag och sent på kvällen och dags att sova...
  • Cactuz
    Svar på #12
    Vi försökte ju iaf hjälpa till Haha, jo lite trött är man allt!!
  • Mosaik

fukta tejpen försiktigt innan du drar, och dra för guds skull INTE snabbt o smärtfritt som på sig själv

Svar på tråden Hur få bort maskeringstejp?