• Ela86

Ni som ger Babyplus 2!!!

Idag börja vi med bayplus 2. Men han kräktes upp en del efteråt, säkert 3 ggr.... Gjorde era barn det me? ska man byta till plus 2 lite successivt el har ni bara bytt när den 1a tagit slut?
    Kan det vara så att hans mage måste vänja sig vid en ny ersättning?
    Hur har det varit för er?

Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Ni som ger Babyplus 2!!!
  • Weronica83

vi fick rådet från bvc att blanda 1 och 2 för att vänja magen. det har funkat för oss.

• Finesse

Vi blandade inte.. men bytte ut ett mål i taget.. alltså först kvällsmålet å sen ett mål i taget.. eftersom det är olika måttskopor så vågade inte jag blanda baby semp och baby plus.

Kanske han blir för mätt och det kommer upp mat då.. som jag skrev i din andra tråd är det ju risstärkelse i baby plus som ska göra så barnet känner sig mer mätt kanske får din son för mkt mat? hur mkt gör du nu?

• Ela86

Jag gör 200 ml. han har ju ätit det förr... men iom att han spydde så gjorde vi mindre några mål... men han spydde iaf. okej, så då borde vi köpa hem ersättning 1 igen alltså???

Finesse skrev 2008-07-12 07:56:39 följande:
    Vi blandade inte.. men bytte ut ett mål i taget.. alltså först kvällsmålet å sen ett mål i taget.. eftersom det är olika måttskopor så vågade inte jag blanda baby semp och baby plus.Kanske han blir för mätt och det kommer upp mat då.. som jag skrev i din andra tråd är det ju risstärkelse i baby plus som ska göra så barnet känner sig mer mätt kanske får din son för mkt mat? hur mkt gör du nu?
  • Finesse
    Ela86 skrev 2008-07-12 08:50:12 följande:
    Jag gör 200 ml. han har ju ätit det förr... men iom att han spydde så gjorde vi mindre några mål... men han spydde iaf. okej, så då borde vi köpa hem ersättning 1 igen alltså???
    testa med det å ge bara ett mål i taget.. så magen får vänja sig lite.
Svar på tråden Ni som ger Babyplus 2!!!