• Halv brasilianskan

    Nån som ger sitt barn propavan 25 mg o i vilken dos ger ni era barn?

    Hej  Alla

    Jag har ett underbar son med en cp-skada o funktionshinder mm. Som har kraftiga sömnsvårighheter som testat alla möjliga sömnmedicin  men som inte verka funka han har haft sömnmedicin sen han va liten för han inte har nästan nåt seratonin i hjärnan  .Skulle höra  vilken dos ger ni era barn o vilket slags sömnmedicin  o har ni propavan vilken dos ger ni då liam har halv tablett men funkar inte han har haft andra mediciner me men som ej hjälpt finns det inte nån som kan hjälpa utan för mycket biverkningar orka inte ha det mer såhär nu har jag stått ut i nästan 3 år är liam snart i okt.

    Hoppas finns nån som har nåt bra sömnmedicin tips o som funkar på era barn som kanske eventuellt kan funka för liam me:)

  • Svar på tråden Nån som ger sitt barn propavan 25 mg o i vilken dos ger ni era barn?
  • pcalma

    Min lilla tjej har haft grava sömnstörningar sedan hon föddes. Hon hade Theralendroppar från 2,5 års ålder, 14 st. Nu har hon melatonin 6 mg.


    Mamma till 2 underbara pojkar och 2 underbara flickor (med NPF)
  • Pallas

    Läste igår om akupunktur som höjer serotoninnivån, men jag vet inget ingående om det.

  • Halv brasilianskan

    Liam har haft melatonin 5 mg innan 5 kapslar, sen har han haft nitrazepam, o sen theralen  men theralen blev han helt koko  av skum hemsk dagen efter kunde bli ännu mer överaktiv på nätterna.O nu har vi propavan 25 mg halv tablett  . Men då kanske liam ska prova 6 mg istället för 5 mg som han gått på innan ett bra tag  hur många kapslar fick din dotter pcalma ?  melatonin ?

  • pcalma

    Hon fick 2 kapslar med 3 mg Melatonin. Vi började på 3 mg/dygn, sen 4 mg o sen 6 mg/dygn


    Mamma till 2 underbara pojkar och 2 underbara flickor (med NPF)
  • Mamma Igelkott

    Hej TS!
    Jag undrar vilken ålder ditt barn är , samt vikt ungefär och vilken dos Propavan har ni?
    Har en son med autism, 3 år och Melatonin funkar bara för insomning, men ej alla uppvaknanden... Funkar inte med Alimemazin heller. Habiliteringen vill inte prova nåt annat...
    Tacksam för svar!!

Svar på tråden Nån som ger sitt barn propavan 25 mg o i vilken dos ger ni era barn?