• phridan

kliande utslag under i armhålorna !!!

*kli kli kli*

hej på er!
    Tänkte kolla om jag drabbats av något knasigt graviditetssymtom, eller om mina armhålor beslutat sig för att klia enormt iaf...

Under båda armhålorna har jag som stora röda eksem...kliar enormt mycket!
    sväller upp när jag tvättar mig/duschar...

Tror att jag kommer att bli gaaaalen!

i min deo är det 0% alkohol.. om någon tänkte föreslå det..=)

TIPS TACK !

• Svar på tråden kliande utslag under i armhålorna !!!
  • ananda74

jag har faktiskt oxa haft nat sant av och till. tankte inte pa att det hade med graviditeten att gora men nu nar du skriver det sa....

• Kajak

Jaa.. det kan ha gravidtet med att göra.

Man kan aldrig få veta vad kan kroppen bli under grav.

Jag blev plötslig rödhårig när jag väntade första bebis (är blond!) när jag väntade 2a barn var håret normalt men nu väntar jag 3e barn o det verkar som jag ska få lockig hår??? har ju SPIKRAK hår?????

Är "bara" vecka 10 nu så jag vet inte hur håret kan bli när jag är vecka 30 eller så...
    MYSKO säger jag!!!!

• honeybunches

Du råkar inte vara allergisk mot nickel? Jag har haft nickelallergi sedan jag var liten, och de senaste månaderna har jag även börjat reagera på min roll-on. Fick veta att de tillsätter aluminium i roll-on deodoranter...(Då de skrev en artikel om det på tidningen...)"Aluminium Chlorohydrate" står det på i princip alla deo-flaskor...Söker fortfarande efter nån som inte innehåller det, men ingen lycka.

• milimina

jag fick så när jag väntade junior (och kommer troligen få samma nu), men förutom det var jag helt snustorr över hela kroppen och hade enormt torr hårbotten! det enda jag kan tipsa om är att inte duscha för ofta, helst inte varje dag, och använda en alko+aluminiumfri deo just för att slippa kliet. i övrigt fick jag tvätta håret med bara vatten varannan dusch och smörja in hela kroppen, men armhålorna var värst för de kliiiiade! för mig gjorde det skillnad om jag rakade, det kliade otroligt nog mindre!

deo-stick brukar vara mildare och kan vara utan aluminium. apoteket har flera väldigt milda sorter.

Svar på tråden kliande utslag under i armhålorna !!!