Att leva med IBS/Kolon irritabile
Hur ska man kunna leva med ibs? De är väldigt svårt, jag har såna extrema buksmärtor,illamående,förstoppad eller diarre eller blod i avföringen, hur gör ni för att leva med de?
Hur ska man kunna leva med ibs? De är väldigt svårt, jag har såna extrema buksmärtor,illamående,förstoppad eller diarre eller blod i avföringen, hur gör ni för att leva med de?
Det kan vara knepigt, har tyvärr inget konkret tips. För mig går det lite i perioder hur jobbigt det är.
Jag fick diagnosen IBS av min husläkare för några år sen men har inte gjort någon direkt undersökning av tarmen, utan läkaren gick på symptomen. Nu tycker jag att det har förändrats en del och då funderar jag på om det kan vara nåt annat som jag borde kolla upp.
Har du gjort undersökningar av tarmen innan du fick din diagnos?
Kika in i V.V.S-tråden!
Här finns många, många tarmsjuka underbara människor som hjälper och stöttar varandra.
Besök gärna IBS-tråden. Där är vi flera stycken som dagligen kämpar mot IBSen.
www.familjeliv.se/Forum-4-46/m33876452.html
Hejsan ,jasså jag fick råd utav en på giviktkoll att undvika blomkål,broccoli,lök ,stark mat och kafffe, kål och allt de älskar jag. Samma här läkarne gick på symptomerna jag har . Förra året gjorde jag koloskópi och då hade jag tjocktarmsinflammation
Hejsan de ska jag göra,tackar så mycket för stödet
Hejsan ,de ska jag göra
2 st imodium plus varje dag är mitt tips
tackar så mycket .9