• Mollan77

Var lämnar barnen nappar när de ska sluta?

Nu är det dags för vår 3-åriga tjej att sluta med napp, men var ska vi lämna dem. Är ju bra om hon får ge bort dem till någon figur/person/djur.

Snälla kom med tips och idéer. Vi bor i Dalarna så inte alltför långt bort ifrån bostaden.

• Svar på tråden Var lämnar barnen nappar när de ska sluta?
  • Jo  anna

Björnbebisar i Orsa? Eller finns inte det längre?
    Några djur i Eskilstuna?

• Tettan

Min dotter slog in sina i ett paket och gav till tomten som kom på julafton.

• Solskensmor

Bor ni i Dalarna, så far till Tomteland med napparna. Tomten har massor av gamla nappar hängande där...

• Tettan

Annars har ju tomten i Tomteland alldeles fullt med nappar han fått av barn när de slutat med napp, men min dotter konstaterade när vi var där att "honom kan vi ju inte ge napparna, han har ju redan så många att han inte får plats med dem"

• Mickis74

Vår dotter lämnade sin till våra kompisars bebis som fortfarande låg i magen då...

• Divan89

Ta en massa ballonger med ihoplindade snören och fäst napparna i snöret och släpp iväg ballongerna i luften. Tycker iaf att det är gulligt

• nänänä

ser nu redan att andra skrivit tomten på tomteland i mora. annars kan ni ju ge till häxan eller trollen där. men tomten på tomteland blir jätteglad om han får nappar till sina små nissar.

• La Lola

Inte behöver ni åka nånstans för det?
    Använd fantasin.
    "Napp-fén" kan ju komma tex.

Min dotters nappar la vi i brevlådan o sen kom Påskharen (det var påsktider) o hämtade de. Som tack lämnade han ett påskägg.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Pumpalicious

Mormor fick mina nappar, med ett löfte om att jag skulle få tillbaka dom på min bröllopsdag. Och hon höll sitt löfte, inslaget i ett sött litet paket låg två ruttna nappar

• Tettan
    Pumpalot skrev 2008-07-12 13:37:44 följande:
    Mormor fick mina nappar, med ett löfte om att jag skulle få tillbaka dom på min bröllopsdag. Och hon höll sitt löfte, inslaget i ett sött litet paket låg två ruttna nappar
    Det var gulligt
  • becky J

Min brorsdotter gav bort napparna till påskharen! De la ut napparna i snön och märkte ut platsen med fjädrar på ett träd så att påskharen skulle hitta dit. Efter några timmar gick de dit och kollade och påskharen hade då hittat napparna och tagit med sig dem!

Vad somhelst med lite fantasi är ju roligt!

• nänänä
    Pumpalot skrev 2008-07-12 13:37:44 följande:
    håller med tettan här, haha ...... kul
  • sarabe

Vår lilla tjej slutade med napp för tre veckor sedan. Hon fick själv välja vem hon skulle ge dem till och det vart till "pippi" (alltså fåglarna). Vi samlade alla nappar i en skål och ställde ut i trädgården och sen kom fåglarna och hämtade dem. Efter någon dag hade fåglarna lämnat ett paket i trädet som tack.

Det har funkat jättebra och hon har bara frågat efter nappen några enstaka gånger och då har vi bara sagt att dem har ju pippi fått och då har hon bara blivit glad. Hon har visserligen varit ut och kollat in träden efter fler paket lite då och då, haha.

• Pumpalicious

Men det var faktikst effektivt också. Inte så jätte jobbigt att ge bort napparna, för jag skulle ju faktiskt få tillbaka dom. Och barn har svårt att veta att det är VÄÄÄÄLDIGT lång tid tills man ska gifta sig, så det funkader verkligen.

Och på bröllopsdagen fick sig hela sällskapet ett riktigt gott skratt!

• Molle72

Båda mina barn slutade med napp till julen. Så vi la alla nappar i ett kuvert och skrev tomten på. Efter ett par dagar kom det ett tackkort från tomten och på julafton fick de en julklapp från tomten.

• Astrosmurfan

Vi gav napparna till leksaksaffären.
    Då fick hon en liten present som tack, Mamma behövde "bara betala lite" (Alltihop men det fattade ju inte hon)

Svar på tråden Var lämnar barnen nappar när de ska sluta?