Smuliz skrev 2008-07-13 07:51:54 följande:
Vår dotter är född med planerat KS i v 38+0 och vägde 2640 gram, 45 cm lång. Nu när hon var 7 veckor vägde hon 3740g och var 53cm lång. HOn ligger på den kurvan som är allra längst ner, och följer den fint, men ändå tycker BVC att hon borde gå upp fortare och mera, så hon "tar igen sej" och kommer upp nåra kurvor Alla barn kan väl inte vara "medel-kurvor"??Jag ger NAN 2, då jag fick för mej att NAN 1 lättare gav kräkningar och att hon kanske behövde 2:an för att lägga på sej lite mera. Det verkar ha funkat (peppar, peppar...) För kräkningarna är mycket mer sällan nu och hon verkar gå upp mera per vecka. Har ätit NAN 2 helt, i 2 veckor nu.Ger inga tillskott?! Det gjorde vi inte ens med min andra dotter och hon är född v,32+2 och var kvar på neonatalavd i 6v. Men jag ser att du skrivit att han sondmatas när han inte orkar äta själv. Min dotter är väldigt pigg och alert så hon har inga problem med att orka äta. Är väl annorlunda då kan jag tänka mej.Hon äter mellan 80-120ml varje mål. Äter ofta på dagarna, säkert var 2,5-3e tim. Äter sista målet runt 22 och vaknar aldrig före 06 för att äta igen
Nä, det verkar dumt. Bara barnet följer sin kurva borde bvc va nöjda tycker jag!
Verkar inte som nån annan behövt tillskott heller, tror de måste till för hans andra problem (som dock inte störde honom alls i magen).
Hon verkar ju ha gått upp bra tycker jag!! E. ligger långt under lägsta kurvan, så jag kanske inte är den bästa o jämföra med, men ändå!