• Muppmamma

Hur får man grannens katter att sluta kissa på våra dörrar?

Hur får man grannens katter att sluta kissa på våra dörrar?
    De är kastrerade. Kan man lägga ut något som de inte gillar men som inte är farligt?

• Svar på tråden Hur får man grannens katter att sluta kissa på våra dörrar?
  • kickerina

testa att spruta på parfym där eller be grannen ta reda på sina katter

uscha va arg jag skulle bli om katter pissar på min dörr

• Muppmamma

De kommer från två olika familjer så jag antar att det är någon revir-grej... Är nog inte så lätt att få dem att ha dem som innekatter efter flera år som utekatter.

Parfym skall jag prova - tack!

kickerina skrev 2008-07-12 15:03:15 följande:
    testa att spruta på parfym där eller be grannen ta reda på sina katteruscha va arg jag skulle bli om katter pissar på min dörr
  • Tezz

Finns något som heter fy spray för katter och hundar. det funkar iaf för mina katter som för visso är kattungar men ändå. finns att köpa på djuraffärer.

• kickerina

näe,det är nog inte lätt,men det är DERAS ansavar att se till att deras katter inte pissar på andras dörr t ex ( som nu var fallet)

själv hatar jag kattar ,skulle bli vansinnig om nån katt pissar på mina sake & ting...det är sååå svårt att få bort & stinker satan så strakt...

Hoppas du inte har någon trädörr!?

• Muppmamma

Jag blir sur jag med. Håller helt med om att det är deras ansvar!

kickerina skrev 2008-07-12 15:09:21 följande:
    näe,det är nog inte lätt,men det är DERAS ansavar att se till att deras katter inte pissar på andras dörr t ex ( som nu var fallet)själv hatar jag kattar ,skulle bli vansinnig om nån katt pissar på mina sake & ting...det är sååå svårt att få bort & stinker satan så strakt...Hoppas du inte har någon trädörr!?
  • Muppmamma

Skall leta efter det!

Tezz skrev 2008-07-12 15:07:47 följande:
    Finns något som heter fy spray för katter och hundar. det funkar iaf för mina katter som för visso är kattungar men ändå. finns att köpa på djuraffärer.
  • Sommaren22juni1979

Ts!

Det jag tycker du skall göra är att prata med dina grannar , deras ansvar över sina katter precis som jag har ansvar över mina...

DE får gemensamt betala för vilket preperat som fungerar då det är deras katter som åstadkommer med skadorna.

Le för glatta livet, en dag kan leendet ta slut...
  • Zaria

Man går och tar grannen i örat.

Att få bort kattkisslukt är dessutom väldigt svårt,luktar dörren efter att katterna slutat kissa så ge grannarna räkningen för en ny dörr.

Fan rentutsagt vad arg jag blivit om grannarnas katter gjort så.

Har själv fått byta ut en halv lägenhet,barnvagn u name it pga grannars katter.

• Heisan

Det finns en dosa så låter på en hög frekvenz som skall hålla katter borta.

Man kan tycka att det är grannarna som har ansvar för det men så är det inte-det är den som blir utsatt som skall freda sig-utan att skada katten..Men prata med kattägarna så står de säkert för dosan..

Dec-07: 107-89,2
  • Heisan

Ättika kan du tvätta dörren med så försvinner revirdoften...

• FruSundahl

En katt hade markerat på vår dörr så det runnit ner till trösklen och det stank i hela hallen och trappen upp. Jag kröp på alla 4 här hemma och letade men märkte det inte förrän jag skulle hämta posten och var vid dörren.

Jag tog först och skurade med diskmedel och varmt vatten.
    Sen tog jag och blandade vatten och ättika i en sprayflaska och tog över hela nedre dörren, på panelen bredvid dörren på bägge sidor och på trösklen.

Inte en enda katt som märkt där mer.

Sprayar 1 gån varannan vecka så det verkligen sitter kvar

• Frontline

Vi har en eller flera katter som pissar på våran altandörr , vi har en kattlucka på den dörren..
    Men vi köpte nått som hette get of och det funkar bra..
    spruta på lite varannan dag och var det att jag missade att spreja
    en dag så nog fan var dom där och pissa under natten...
    Det luktade i hela huset tack vare att vi hade kattluckan där..

• milimina

katter skyr oftast citron och ättikslukt. använd för guds skull inte något medel som innehåller ammoniak nrä du gör rent för då luktar det som kattlåda och så går de dit igen.

kräv att grannarna köper fyspray och gör rent din dörr, det är deras ansvar. det är skitsamma om det är "en revirgrej" mellan två rivaliserande katter, de får ta reda på efter sina katter.

Heisan skrev 2008-07-12 15:58:57 följande:
    Det finns en dosa så låter på en hög frekvenz som skall hålla katter borta.Man kan tycka att det är grannarna som har ansvar för det men så är det inte-det är den som blir utsatt som skall freda sig-utan att skada katten..Men prata med kattägarna så står de säkert för dosan..
    där har du faktiskt fel. alla djurägare har ansvar för sina djur, även kattägare. även om det är svårt
  • Heisan
    milimina skrev 2008-07-12 16:22:08 följande:
    katter skyr oftast citron och ättikslukt. använd för guds skull inte något medel som innehåller ammoniak nrä du gör rent för då luktar det som kattlåda och så går de dit igen.kräv att grannarna köper fyspray och gör rent din dörr, det är deras ansvar. det är skitsamma om det är "en revirgrej" mellan två rivaliserande katter, de får ta reda på efter sina katter.där har du faktiskt fel. alla djurägare har ansvar för sina djur, även kattägare. även om det är svårt
    Nej det har kommit en dom som säger att om en katt kommer in på ens tomt eller kissar i rabatter så är det den som blir utsatt som måste freda sig-de pratde om just det på Grannfejden som handlade om katter o grannar..
Svar på tråden Hur får man grannens katter att sluta kissa på våra dörrar?