Får fula föräldrar fina barn?
Får fula föräldrar fina barn och tvärtom?
Min kompis säger det, vi hade en diskution om det igår!
Får fula föräldrar fina barn och tvärtom?
Min kompis säger det, vi hade en diskution om det igår!
Alltså vi pratade om det och jag tyckte att det lät konstigt när hon sa det. Vem avgör om man är ful eller fin.
Jag tycker att det är såhär - 2 snygga föräldrar får ofta lite mindre snygga barn. 2 medelmåttiga, halvsnygga föräldrar får ofta söta barn.
Givetvis finns det inget som helst vetenskapligt i detta, men det är ngt som jag och mina vännder observerat i vår närhet.
Och ja, diskussionen är ytlig. Och ja, visst finns det mängder med undantag. Och till sist, vad är ett fint/sött barn? Allt ligger ju i betraktarens ögon!
de e la upp till var och en vad man tycker e fint å fult.
men för mig så e fula föräldrar sånna som skiter totalt i hur dom ser ut å vad dom har på sig. man kan ju va snygg även om man har en krokig näsa å utstående öron å en massa sånt
Det har väl mått att göra vad jag förstått, i ansiktet och övriga kroppen. Forskning har visat att vissa mått attraherar oss människor - och det borde ju vara ärftligt. Fast det handlar ju om YTTRE "skönhet" eller vad man ska kalla det. Det finns ju andra egenskaper minst sagt som är attraktiva eller oattraktiva.
En FIN människa, tycker jag handlar om inre egenskaper - fast jag förstår att du menar det yttre eftersom du sätter det i motsatts till ful
Varken jag eller sambon är några skönheter, så vi får nog nöja oss med barn som är vackra på ett annat klart väsentligare sätt.
Det är inte ens något att diskutera, tycker jag, men det är jag det. Man kan tänka det för sig själv.
Och vem avgör om man är fin, ful etc, har inte alla lika värde??
Och jag tror inte att barn är så fixerad vid utseende om ingen elak påpekar det för dem.
mina barn e alldeles vackra och det är jag oxå
det är en sak jag inte ens funderat på. Tänk om man tycker att barnen är fula bara för att dom hamnar i skuggan av mamma och pappa...och "fula" föräldrars närvaro ser barnet vackert ut..
jag tror nog det är barnets beteende och personlighet som gör det vackert precis som på oss vuxna...
Det stämmer säkert-jag är ful o mina barn ser bra ut-har t o m en dotter som folk brukar tycka är vacker...
Vem avgör vem som är ful eller fin då?
Jag tycker tex inte att paret Beckham är så snygga.
Deras barn är väl normalsöta antar jag.....
Mamma 35: Visst är det lite tabu att diskutera sånt här... Men även om man är fin eller ful eller vad man nu är (om man vill göra en sån bedömning) så är man ju värdefull.
Att barn blir utseendefixerade kan ha många olika orsaker, inte beroende på att någon påpekar saken för dem. De påverkas ju av hela sin omgivning - kompisar, TV, dagis, saker de hör på stan m.m m.m. "Alla" småbarn får ju dessutom höra att de är söta (direkt eller via komplimang till föräldern) måååånga gånger då de är små. (Även om de kanske inte är så söta i ordets klassiska betydelse, vad nu det är.)
Löjligt påstående, utseendet är bara värsta genlotteriet enligt mig...
Jag lyckades ju få en riktigt vackert exemplar så varför inte?
Nejdå skämt åsido,barnen ärver ju utseende från föräldrarna/släkten,så rent generellt borde de ju få fula barn också. Men vem är ful och vem är snygg liksom? Och vem avgör det?
Heisan, du är inte alls ful och vad söta dina barn är!
Tror också det är genlotteri. Man brukar ju bli mest lik en förälder. Vad som är fint och fult ligger ju i våra ögon liksom. Vad vi anser som ett fint utseende idag kanske anses som skitfult om några år.
Jo vi brukar också prata om att det är så, fast vi gör ju inte värsta grejen av det.
Det är väl sånt som man mest säger.
Om vem som avgör om man är ful eller inte är ju upp till var och en.
om det nu skulle ligga någon som helst sanning i det (vilket jag knappast tror att det gör) så tror jag det kan ha att göra med att man tycker unika drag hos bebisar är väldigt gulliga, såna drag som man kanske inte tycker är attraktivt hos vuxna.. t ex utstående öron, stora tänder osv.
men det är som sagt bara en tes i tesen
spana bara in min undebara dotter liksom, jag måste se ut som skit!