Tonat håret o det ser för***ligt ut!
Har normalt blont hår o tonade det brunt.
Intensivtoning som sitter i några månader.
Men det skiftar i rosa!
Jag vill ta bort det men HUR??
Kan jag få tillbaka min blonda hårfärg igen??
Har normalt blont hår o tonade det brunt.
Intensivtoning som sitter i några månader.
Men det skiftar i rosa!
Jag vill ta bort det men HUR??
Kan jag få tillbaka min blonda hårfärg igen??
hej!
Vad är de för toning du har använt?
Kramar
intensivtoning
är normalt sett naturligt blond
Pröva att tvätta håret med en massa mjällschampo...det brukar kunna dra ur en massa färg. Alternativt gå till en frisör.
lägg inpackning i håret och låt den vara där lääänge. Den drar ut färgen. Du får nog gå till en frisör och be om råd är jag rädd...
Mjällschampoo för torrt hår tror jag du ska använda.
Hej!
Du har ett par alternativ. Antingen lägger du i en brun toning till över den första för att få mer bruna pigment i det, eller så tar du i en askblond toning för att enbart dämpa det rosa.
Du kan ju förstås alltid gå till frissan också men det är inte lika kul :)
Skulle du vilja ta bort färgen så rekommenderar jag en produkt med mycket glycerin i, för det drar ur färg effektivt.
Hej igen!
För att dra ur färgen kan du använda vårdande balsam el. inpackning. Kolla på produktens innehållsförteckning så att glycerin står bland de första ingredienserna.
Ett ex är Änglamarks sensibel balsam. Blanda det med lite Klick (glidmedel-men innehåller massor med glycerin o jag använder det som inpackning m balsam) och låt det sitta ett par tre timmar. Skölj sedan så brukar färgen rinna av. Det beror på hårets kvalité hur mycket av färgen som lossnar åt gången. Det kan krävas att proceduren upprepas beroende på hårets kvalité. Sliter inte på håret då det är vårdande ingredienser man använder.
Du kan även blanda i honung - är också lätt färgborttagande.
Har provat detta av misstag själv: tonade håret och skulle göra en inpackning med balsam,klick och honung. Färgen bokstavligen rann av.
Lycka till!
Jag ska prova det där i kväll. Har inget Klick hemma men nån annan typ av glidmedel. Får läsa på innehållet på den.
Vi får se hur det går...
Om det inte funkar får jag väl gå till frissan men det är ju så dyrt...
Jag hörde att det finns någon typ av avfärgningsmedel men funkar det på intensivtoning??