• Crista

Placering av kattlåda

Ni var så bra på att svara, så jag ställer en fråga till. Det handlar om den liten detalj: jag får hem två tolvveckors kattungar om några veckor. Klarar de att ha kattlådan i källaren? Vi har ett två våningshus, och det skulle alltså betyda att de måste gå ner två trappor om de blir nödiga när de är på övervåningen. Funkar det? Det finns ingen annan plats som funkar...

• Svar på tråden Placering av kattlåda
  • Ina Scot

Det ska nog inte vara några problem. Bara det inte finns några stängda dörrar i vägen som gör att katterna inte kommer till lådan.

• humbela giz what ever u call me

jag hade ställt 1 i hallen och 1 på övervåningen.
    Orka gå ner i källaren för att mocka.
    Dessutom 2 små krabater....... näääääää jag tror inte det kommer räcka med en holk i källaren, lång väg för en liten katt från övervåningen och ner.

• Kantarellen

Börja med mint två lådor, och sen när katterna är hemmastada och ni märker det inte behövs längre kan ni ju minska till en låda i källaren.

• Xtra

Två 12 veckors kattungar klarar det - OM de inte är långt ifrån lådan. Och det kommer de vara många gånger. De vill till lådan SNABBT, ofta. Jag skulle ha en låda på varje våning, sen när de växer och kan hålla sig lite bättre så skulle jag ha minskat ner antalet.

• Rigmor Mortis

Jag hade garderat med extra lådor, en på varje våningsplan. De är ju barn och kommer ibland på att de är nödiga först när det nästan är för sent

• Crista

Okej - det låter som om jag behöver ha flera. Finns inga bra ställen att ha dem, men det får gå ändå.

• Xtra

Crista, det går annars att avgränsa utrymmet för dem, tex att de inte får vara på övervåningen alls tills de kan hålla sig och hinner till lådan utan problem.

• Livetsgåva

Vår källingar gick ner i källaren,inga olyckor alls.
    Vi såg till första dagen att vi tog dit dom ofta,och sen gick det av bara farten.

Svar på tråden Placering av kattlåda