• Craci

Kräkfiltar?

Hej allihopa!
    Jag ska ha mitt andra barn nu. Det första födde jag för 10 år sedan i USA. Där var ett självklart basinköp "kräkfiltar", dvs söta, mjuka bomullsfiltar som man kan ha över axeln eller i sängen när man ammar eller matar bebisen. Nu när jag försöker få tag i samma sak här i Sverige är det stört omöjligt. Vet någon var det går att köpa? Filtarna är mjuka, enkla, i bomull och inte speciellt dyra.

• Svar på tråden Kräkfiltar?
  • Lena

tror inte det finns numera men kökshandukar borde funka alternativt sy själv. Har sådana från när jag var liten som vi använder...

• Tjottis

På IKEA har de som små frottedukar som väl eg är tvättlappar men som i min bekantskapskrets de senaste 7-8 åren gått under namnet "kräksduk" du kan köpa ett 10-pack för en billig penning, de finns på barnavdelningen o är superbra, ett "måste" till ett kräkandes spädbarn.

• Milda M

Jodå, det finns speciella designade "Burpies" tror jag de heter, finns på Babyland såg jag. Ja, man kan ju tycka att man är en hemsk mor om man inte har just en sån med camoflage mönster på... =) Mycket tok det finns.

/Milda M.

• Ezder

Jag/vi använder mjuka, billiga frottéhanddukar från IKEA till det. De är ca 50x100 cm, i olika starka färger och kostar 15:- st. Jättebra till rapning, för att fånga upp spill vid amning osv, samt som badhanddukar till en liten bebis.

• lillvilda

vi har använt ikeas små frottehandukar. Bra till bebiskräk, torka när man ammat och nu när lillkillen är större bra att ha till hands när han äter.

• modestyclara

jättefina större filtar i bomull finns på www.imsevimse.se de har även små kräklappar i bomull (fast de är nog menade som tvättlappar eg.) Vi har även köpt deras vikblöjor och använts som filtar

• Bettanspettan

Jag köpte på babyproffsen nu senast, tunna fyrkantiga ganska stora i bomull, fyra stycken för 175 kr tror jag det var...

Svar på tråden Kräkfiltar?