• Lady Bling

På kvällarna invaderas vår balkong av flygande skalbaggar!

Allt är lungt och stilla på balkongen, fram till det precis börjar bli skymning på kvällen. Då kommer dom flygande från alla håll mot hustakets kant. Förvånad

Vi bor högst upp i huset och hustaket är alltså precis över vår balkong. Vet inte varför dom flyger just hit mot huset varje kväll. Fundersam

Dom är ju jättestora, och om man lämnar balkongdörren öppen flyger dom in i lägenheten. Det är konstigt, precis innan det börjar skymma finns inte en skalbagge inom synhåll, och sen plötsligt kommer massor flygande.

Jag tycker att det är jätteläskigt faktiskt, Förvånadär inte alls särskilt positivt inställd till insekter överhuvudtaget, och det blir ju inte direkt bättre av att dom är jättestora och flyger mot en gång på gång.

Min sambo tycker att jag bara är fjantig och att det inte gör något om dom kommer in, men jag vägrar ha balkongdörren öppen då.

Har ni också skalbaggar som börjar flyga i skymningen eller är det bara hos oss dom invaderar på kvällen?

• Svar på tråden På kvällarna invaderas vår balkong av flygande skalbaggar!
  • Pirella

Huga! Det låter inget vidare!
    Vi har iofs inga skalbaggsattacker om kvällarna, men däremot har vi fladdermöss - vilket osökt ledde mig till denna tråd.
    Jag funderade nämligen på att jag skulle snickra en fladdermusholk, och när jag såg rubriken på din tråd så tänkte att det kanske vore en bra idé för er också, om ni har plats för den. En fladdermus äter groteska mängder insekter (typ 7000 myggor per natt). Jag vet faktiskt inte om de äter skalbaggar, men det kanske går att googla sig fram till?

• SanSin

Dom söker sig förmodligen till värmen under taket, men blää...gillar inte kryp heller. Har tyvärr inga bra tips på vad du kan göra. Förutom att va inomhus då...

• lillabusan

åhh vi har likadant hemma hos oss massa skalbaggar på kvällarna... jag störs inte så mycket förutom att våran katt blir tokig och vi bor högst upp så jag bara väntar på att han ska ramla ner.. lite läskit
    vet inte heller vad man ska göra åt dem eller var de kommer ifrån

• Ann Lee

Kan det vara någon typ av borrar som ni drabbas av; såsom ollonborrar/trädgårdsborrar/juniborrar. De brukar dyka upp under en period av några veckor, sedan ska de nog försvinna. Vet tyvärr inte hur ni ska bli av med de, men bra att ha fönster och dörrar stängda.

• Svart ros

Ollonborrar har vi också besvär av på vår balkong, men katterna ÄLSKAR dem och knaprar i sig några stycken/kväll (iaf den ena katten. Jag avskyr dem!! Har råkat ut för dessa skalbaggar förr på stranden och då anföll de oss och fastnade i håret..usch!
    Som tur är så håller borrarna sig utomhus och kommer aldrig in i lägenheten.

Svar på tråden På kvällarna invaderas vår balkong av flygande skalbaggar!