• NiRoDe

Ska äta på Indisk resturang för första gången... vad äta... ge förslag!!

Jag ska ut med några vänninor på en indisk resturang för första gången.. vad bör jag ej missa i matväg? Är allätare, dvs äter precis allt...

Ge mig förslag på något som är typiskt Indien och supergott!

Stolt mamma till Nicklas, Robin & Dennis
  • Svar på tråden Ska äta på Indisk resturang för första gången... vad äta... ge förslag!!
  • Livetsgåva

På den resturangen vi var, så beställde vi Indisk köttgryta. Jättegod och stark:)
    Obs...säger du inget,så får du den starkaste varianten,åtminstonde där vi var. (Helsingborg)

• NiRoDe
    Livetsgåva skrev 2008-07-12 19:04:17 följande:
    På den resturangen vi var, så beställde vi Indisk köttgryta. Jättegod och stark:)Obs...säger du inget,så får du den starkaste varianten,åtminstonde där vi var. (Helsingborg)
    Vet du vad den hette?
    Stolt mamma till Nicklas, Robin & Dennis
  • dålli

chicken tikka sizlar är gott!

• Plingelina

Jag ääääälskar en ganska mild , krämig rätt som heter Chicken Korma.
    Glöm inte heller att beställa ett smarrigt naanbröd till! Mums!

• Livetsgåva
    NiRoDe skrev 2008-07-12 19:07:03 följande:
    Vet du vad den hette?
    Oj, nä, ingen aning. men jag vet så finns det bara en...Ligger snett emot Knutpunkten,på en hörna
  • anitra2012

Dessa är inte starka...
    Tikka chicken butter Masala (innehåller nötter)
    Tandoori chicken

Finns jätte mycket god indisk amt men kommer inte ihåg vad det heter tyvärr, annars googla runt på indisk mat... :)

Glöm inte att beställ naan bröd, det är jätte gott och doppa i såsen.. :)

• Biba

ÅH jag blir avundsjuk! Jag har ju startat en hel tråd om indisk mat här på fl=) LOVE IT!! Du kan ju alltid prova Rrogan josh gryta med lamm .. jätte gott!! Eller ja.. mitt förlsag är att ni beställer in massor av olika rätter tillsammans och sen mumsar på utav alla! Ofta brukar dom ju servera grytorna eller curryarna ( oj vad konsitgt det blev när man böjde det på svenska hehe) och mumsar på, beställ någon god kall yoghurt rajita med om det skulle bli för starkt, och såklart naan bröd som redan sagt! ha en underbar kväll=)

• Amazina

Jag gillar ju chicken tikka masala. Brukar även beställa in Naanbröd med yogurtdipp, dricka indiskt öl och dela en tallrik med blandade förrätter med maken. ASGOTT! Älskar indisk mat!! Synd bara att man alltid luktar matos när man går därifrån...

• Petra72

Chicken Tikka Butter Masala, Vitlöks Naan, Öl och sallad med yougurth. Hungrig igen

• Egensinnig

Lassi är en yoghurtsmoothie med frukt som tex mango som jag tycker du ska pröva. Smaskens!

Sen alla underbara tillbehör - raita (yoghurtsås),papadums, naan, pickles mm

Annasr kan man alltid fråga vad kocken rekommenderar Brukar funka på de flesta ställen

Svar på tråden Ska äta på Indisk resturang för första gången... vad äta... ge förslag!!