• Anonym (Undrande)

Ni som har varit med om otrogenhet/ vänsterprassel

Jag har har kollat min sambos mail och han har mailkontakt med en gammal romans som inte vet att jag finns till, hon undrar när de ska träffas mm, och han svarar på hennes brev.
    Mitt förra förhållande, som var långt och annars mycket bra, slutade pga att jag uppdagat att han vänsterprasslade. Nu har min nya sambo, som jag verkligen trodde jag kunde lite på, en mailflirt! Jag har inte berättat att jag vet, än. Jag tänker avvakta och se hur den utvecklar sig. Men VARFÖR händer detta igen? ALLA kan väl inte vara otrogna? Han är ju så kärleksfull mot mig och han vill ha sex nästan jämt. Och pratar om våra framtidsplaner.
    Kan det bero på att vi inte har sex så mycket som han vill eller på att han vill ha mer bekräftelse? Vad tror ni?

• Svar på tråden Ni som har varit med om otrogenhet/ vänsterprassel
  • cissi 81

Oj vad jobbigt, stackars dig! Vad skriver han i mailen då? Har de bestämt att träffas? Kan ju vara så att han tycker det är lite spännande att flirta via mail och få bekräftelse, men inte tänker ta det längre än så..? Menar inte att det är ok i vilket fall, skulle själv blivit jätteledsen och sårad. Jag hade nog konfronterat honom, har så svårt att hålla inne med saker... Hoppas det löser sig för dig!

• Anonym (Undrande)

Hon som han mailar med är från ett annat land i europa. De träffades när han jobbade i USA. Hon vet inte att han har flyttat därifrån. Hon har skickat bilder på sig själv, semesterbilder, och undrar om han jobbar kvar på samma ställe och berättar att hon ska resa dit med sin bror. Han svarar med att att fråga "NÄR KOMMER DU HIT" "tack för de vackra bilderna" och "stay in touch".

Är inte det underligt att han frågar när hon kommer, han är ju med mig i Sverige? Jag har fortfarande inte talat om att jag vet. Om jag gör det kanske han bara byter mailadress och fortsätter flirta utan att jag har en aning om det.

• Anonym

jag har oxå tillgång till min sambos mail och kollade den idag etfter en konstig kväll på krogen. ingenting.(han vet inte att jag kan lösenordet)
    han har varit otrogen för 5 år sedan och det sitter kvar som en lite tagg forfarande trots att vi planerar barn och bröllop.

men när jag har misstänk saker, så har jag pratat med honom, sagt typ att "fick en hint av en av dina kompisar att du..."
    eller "du har verkat så konstig och sitter mkt vid datorn, är d något speciellt..."
    han vet att jag är svartsjuk och han brukar oftast svara ärligt (så upplever jag svaren iallafall)

lycka till

• Anonym (Undrande)

Tack för era svar!

Jag vet att jag borde konfrontera honom för nu känns det som att jag har ett stort moln på himlen och han märker säkert att jag beter mig ganska frånvarande.
    Men om jag talar om att jag vet- kommer han säkert bortförklara det hela och säga att han älskar bara mig och vill dela livet med mig mm mm. Men hur vet jag då att han inte fortsätter flirta vid sidan om?
    Och varför händer detta just mig?? För andra gången! Jag trodde verkligen att jag var hans drömkvinna och vi har ett litet barn å allt. Men tydligen behöver han hålla kontakten med sin gamla romans.
    SUCK!

• Anonym (Undrande)

Puffar lite på tråden.. vet inte vad jag ska göra riktigt. Kan egentligen inte göra någonting just nu. Är bara såå besviken på honom. Men jag kan inte kasta ut honom just nu för han ska vara pappaledig from aug och jag har ett jobb då som jag verkligen vill ha. Därför behöver jag hans hjälp med dottern. Man kan ju inte göra något förhastat när man har barn ihop. Men just nu skulle jag vilja ta hans nyckel och sen låsa dörren till lägenheten när han är på jobbet så han inte kommer in igen. Tack och adjö. Jo det är en tagg som satt sig i bröstet. Det förstroende som jag känt för honom är inte där längre. Vem fan är han?

• FH Mamma

Klart alla kan vara otrogna. Bara det är rätt plats, person och tillfälle.

En mailflirt är nog inte så farligt.

Mitt ex blev sur för jag hade mitt ex innan honom på msnen och pratade med honom (som vänner).

Sen går han en dag och först blir ihop med sin jobbarkompis (vi var sambos och förlovade då) sen efter 2 v gör han slut och efter ytterligare 1-2 veckor senare gör han henne gravid på jobbet.

Han var emot otrohet och skulle aldrig vara otrogen..

• Anonym (Undrande)

FH Mamma.

Men varför har man en mailflirt då? För att man drömmer sig tillbaka, för att man vill kolla om den andra fortfarande också gör det? Och, jag vet, det är bara han som har svaret, men VARFÖR skrev frågade han henne "När kommer du tillbaka hit" (till de ställe där de träffades och hon fortfarande tror han finns. På andra sidan jordklotet)

Ja, det är klart att det är kul att flirta. Det tycker jag också. Har inte gjort det sen jag blev gravid för mer än två år sedan och tror jag glömt hur man gör. Därför fattar jag inte att han kan göra det. Och varför låter han henne tro att de kommer ses igen? Han skrev förresten "vi kan göra en resa tillsammans" till henne. VARFÖR?
    Detta är för mig en gåta.

• FH Mamma

Anonym (Undrande) skrev 2008-07-13 23:18:50 följande:

FH Mamma.Men varför har man en mailflirt då? För att man drömmer sig tillbaka, för att man vill kolla om den andra fortfarande också gör det? Och, jag vet, det är bara han som har svaret, men VARFÖR skrev frågade han henne "När kommer du tillbaka hit" (till de ställe där de träffades och hon fortfarande tror han finns. På andra sidan jordklotet)Ja, det är klart att det är kul att flirta. Det tycker jag också. Har inte gjort det sen jag blev gravid för mer än två år sedan och tror jag glömt hur man gör. Därför fattar jag inte att han kan göra det. Och varför låter han henne tro att de kommer ses igen? Han skrev förresten "vi kan göra en resa tillsammans" till henne. VARFÖR? Detta är för mig en gåta.
    Den andra partnern är ofta en gåta hur väl man än känner varandra.

Jag tror det handlar mer om bekräftelse och känna att man kan göra någon intresserad av en.

Visst är det smickrande om man går ut och någon stöter på en även om man säger nej tack (om personen är nykter och inte blind)

Skulle tro att han säger saker som att träffas för att se hur pass intresserad hon är av honom.

De flesta nätflirtare är inte otrogna
  • Anonym (Undrande)

Jag puffar lite till, och det hela kanske verkar rörigt. Men hon skickade ett mail med bilder på sig själv som hon tagit på en resa i öknen, fjällen, vid en sjö mm. Skrev att hennes bror planerade att åka till staden i USA där hon undrar om han fortfarande jobbar. Hon undrade hur hans mamma och bror mår.

Han svarade att de mår bra och hoppas att hennes familj mår bra. Och sen skrev han, med versaler, WHEN ARE YOU COMING BACK? We can go on a little trip together. Thank you for beautiful pictures. Stay in touch

Han bor ju med mig i sverige så varför låter han henne tro att de ska träffas igen? Åker vi till USA åker vi ju tillsammans så han kommer ju inte hinna träffa henne men varför låter han henne tro att de kan ses igen?
    Och samtidigt är han kärleksfull mot mig som vanligt. Jag förstår verkligen inte vad han håller på med.

• Anonym (Undrande)

FH Mamma skrev 2008-07-13 23:25:10 följande:

Den andra partnern är ofta en gåta hur väl man än känner varandra.
    Ja, det var en intressant tanke. Så kanske det är? JAg är bara så besviken på honom. Och visst kan jag konfrontera honom. Men eftersom jag inte längre litar på hans avsikter med sitt förhållande till mig, så vill jag fortsätta att övervaka hans mail för att ha koll på vad som dyker upp.
    Dock känner han på sig att det är någonting med mig eftersom jag antagligen inte beter mig lika gulligt som vanligt. Och då blir ju sprickan mellan oss ännu större.
  • cissi 81

Förmodligen tycker han själv att det är väldigt oskyldigt, eftersom hon bor så långt bort och han aldrig kommer träffa henne igen. Han kanske blev smickrad att hon hörde av sig, svarade lite flirtigt tillbaka och sen var det inte så mkt mer än det. Behöver ju absolut inte betyda att han skulle vilja vara otrogen mot dig eller att han på något sätt har känslor för den här tjejen. Fast jag förstår att du tar illa vid dig och blir orolig, menar bara att från hans sida är det nog inte så allvarligt och det betyder inte att han inte skulle ha tillräckligt med känslor för dig...

• Anonym (Been there)

TS
    Jag hinner inte skriva så mycket nu, men vill ändå lämna ett litet avtryck. Jag har varit med om otrohet. Blivit bedragen och även bedragit. Varför det har blivit så är en lång historia.

Jag tycker att du ska konfrontera honom snarast! Men först tycker jag att du ska känna efter vad Du vill med ert förhållande, hur stort sveket känns och om du tror att du kan lita på honom igen. Var säker på din sak, backa inte undan om han kommer med motanklagelser om att du t ex har snokat i hans mail. Det är inte alls samma sak som det han har gjort. Kontfrontera honom snarast - som sagt. Jag tittar in igen en annan dag för att se hur det går! Lycka till.

• Anonym (Undrande)

Hej, och tack för era svar!

Jag kunde inte gå och låtsas som ingenting längre, så jag tog upp det här med honom idag. Precis så som du gissade, tror jag att det var. Jag kände mig iallafall lugn så fort vi började prata med varann. Han försäkrade att han bara älskar mig och jag tror honom. Han ville mest kolla vad hon skulle svara på meddelandet. De hade inte setts på flera år. När han rusade iväg till jobbet sedan så kändes det som att han talat sanning. Bitarna föll på plats.

cissi 81 skrev 2008-07-14 21:03:44 följande:

Förmodligen tycker han själv att det är väldigt oskyldigt, eftersom hon bor så långt bort och han aldrig kommer träffa henne igen. Han kanske blev smickrad att hon hörde av sig, svarade lite flirtigt tillbaka och sen var det inte så mkt mer än det. Behöver ju absolut inte betyda att han skulle vilja vara otrogen mot dig eller att han på något sätt har känslor för den här tjejen. Fast jag förstår att du tar illa vid dig och blir orolig, menar bara att från hans sida är det nog inte så allvarligt och det betyder inte att han inte skulle ha tillräckligt med känslor för dig...
  • Anonym (Undrande)

Anonym (Been there) skrev 2008-07-14 22:20:39 följande:

TSJag hinner inte skriva så mycket nu, men vill ändå lämna ett litet avtryck. Jag har varit med om otrohet. Blivit bedragen och även bedragit. Varför det har blivit så är en lång historia.Jag tycker att du ska konfrontera honom snarast! Men först tycker jag att du ska känna efter vad Du vill med ert förhållande, hur stort sveket känns och om du tror att du kan lita på honom igen. Var säker på din sak, backa inte undan om han kommer med motanklagelser om att du t ex har snokat i hans mail. Det är inte alls samma sak som det han har gjort. Kontfrontera honom snarast - som sagt. Jag tittar in igen en annan dag för att se hur det går! Lycka till.
    Ja, det är viktigt, att man känner efter vad man själv vill med förhållandet!
  • cissi 81

Va skönt att det känns bättre, och va bra att du verkar konfronterat honom på ett lugnt och sakligt sätt. Lycka till med allt!

Svar på tråden Ni som har varit med om otrogenhet/ vänsterprassel