• Anonym

Hur brukar ni göra för att dölja ert gråa hår 35+??Slinga,färga?

Jag har nu jättegrått hår vid tinningarna och uppe på huvudet. Har rätt så torrt och sprött hår och försöker att låta det växa ut till jämnlångt och målet är till under skuldrorna..
    Jag har slingat hemma ca varannan månad med loreal experté men det sliter ju så mycket på håret och det gråa syns ju redan efter några veckor igen.
    Toning täcker ju inte gråa hår och det gör ju nästan att de syns bättre. Färga och speciellt mörkt syns ju utväxten ännu bättre.
    Vad gör ni och vad ska jag göra? Vill inte acceptera att jag redan är gråhårig och låta det vara!

• Svar på tråden Hur brukar ni göra för att dölja ert gråa hår 35+??Slinga,färga?
  • Anonym

Wellas eller Goldwells toningar som går att köpa hos frisör fungerar bra att dölja grå utväxt med. Behöver dock göras var 3:e vecka ungefär. Däremellan färgar jag håret hos frisör ca var 10:e vecka.

• Anonym (askblond..)

Jag färgar håret askblont. Det blir snyggt och utväxten märks inte så mycket. Håret slits inte heller. Jag gör inpackning ofta med, så håret blir mjukare..

• Anonym

Hur ofta färgar du håret då?

Anonym (askblond..) skrev 2008-07-12 22:09:25 följande:
    Jag färgar håret askblont. Det blir snyggt och utväxten märks inte så mycket. Håret slits inte heller. Jag gör inpackning ofta med, så håret blir mjukare..
    Jag gillar nu mitt ljusare hår så det känns inget kul att återgå till det mörka som jag har haft nu i flera år...
  • Anonym (askblond..)

Ett par ggr om året.. Väldigt olika.. Beroende på utväxten. Jag har sporadiska vita hårstrån. Är inte helt gråhårig. De vita stråna blir som slingor i det färgade håret..
    Har haft en period när jag blekt håret och gjort slingor nu. Men det sliter ju så på håret. Så nu är jag askblond...

Svar på tråden Hur brukar ni göra för att dölja ert gråa hår 35+??Slinga,färga?