• CharitableLady

Vad heter färgen på Svarta tavlan? Nån som vet nåt om griffel färg?

Vad heter färgen på Svarta tavlan?

Alltså griffelfärg? Men vad heter den om man skall leta efter den? försöker kolla olika sidor. men hittar inte jag skullevilja ta reda på vad det kostar? Tänkte måla med det.

Är den övermålningsbar?

*..* Om du alltid gör det du alltid har gjort kommer du alltid att få det du alltid har fått!!*..*
  • Svar på tråden Vad heter färgen på Svarta tavlan? Nån som vet nåt om griffel färg?
  • tesso77

Jag var i färghandeln för att köpa griffelfärg till min dotters rum. Tydligen är det samma färg som plåtfärg, men den var svindyr. Nästan 250:- kr för 1 l. Så jag åkte och köpte en Micky's griffeltavla istället för 40:- (var visseligen på outlet så därför så billig).
    Men det blir nog griffelfärg såsmåningom iallafall, det är ju ganska kul att kunna på nån rolig figur för barnen att rita på! Lycka till....

• Limefrukt

Funkar bra med vanlig vattenbaserad matt svart lackfärg. Allmogefärg från t.ex. Panduro går också bra.

• Circus Larsson

Färgaffären har tavelfärg.
    jag tror att jag betala typ 169kr för två dl.
    Det räckte till ett skriv bord och en vägg längs med kylskåpet.

• oxytocin

Köp vanlig färg istället, helmatt. Lika bra som griffelfärg men många gånger billigare.

• Mafan

Hur funkar det med helmatt färg när man suddar ut vad som e skrivet?

• oxytocin
    Mafan skrev 2008-07-18 08:59:45 följande:
    Hur funkar det med helmatt färg när man suddar ut vad som e skrivet?
    Som på en vanlig griffeltavla.
  • CharitableLady
    oxytocin skrev 2008-07-19 00:13:02 följande:
    Som på en vanlig griffeltavla.
    Då borde helmatt ju kunnas målas över lätt med nån blank lackfärg? Bor i hyres så det är inte säkert att hyresvärden tycker som jag om att ha garderobsdörrar som griffel tavla.
    *..* Om du alltid gör det du alltid har gjort kommer du alltid att få det du alltid har fått!!*..*
  • oxytocin
    CharitableLady skrev 2008-08-21 10:09:12 följande:
    Då borde helmatt ju kunnas målas över lätt med nån blank lackfärg? Bor i hyres så det är inte säkert att hyresvärden tycker som jag om att ha garderobsdörrar som griffel tavla.
    Nej, det ska inte vara några problem att måla över sedan. Man kan rugga upp färgen lite också innan målning.
  • CharitableLady
    oxytocin skrev 2008-08-21 10:23:33 följande:
    Nej, det ska inte vara några problem att måla över sedan. Man kan rugga upp färgen lite också innan målning.
    Tack för tipsen ! Kanon!!
  • oxytocin
    CharitableLady skrev 2008-08-21 10:27:32 följande:
    Tack för tipsen ! Kanon!!
    Tacka min far som tipsade mig (han jobbar i färghandel).
Svar på tråden Vad heter färgen på Svarta tavlan? Nån som vet nåt om griffel färg?