Social fobi, det har gått för långt.
Nu ska jag försöka vara kortfattad, men det är inte lätt...
Jag har social fobi och jag orkar inte med det längre! Mina största problem är att jag är extremt konflikträdd, vågar nästan aldrig säga vad jag tycker, även om det är en pytteliten grej, samt att jag inte vågar stå inför folk och prata. Dessutom känner jag mig töntig och ful när jag är bland människor där jag inte känner mig trygg.
Detta leder till att jag blir överkörd, vilket gör att jag får ångest. Beroende på vad det är får jag mindre eller mer ångest. Jag kan heller inte gå någon utbildning eftersom jag inte kan prata inför folk.
Folk har kallat mig misslyckat för att jag inte har något jobb, men jag har ju inget jobb pga detta
Jag har gått på gruppterapi och psykolog, men ingenting har hjälpt. Är redo att prova något igen, men vet inte om jag har råd. Till psykologen hade jag svårt att öppna mig och det gör ju att mina problem inte tas på allvar.
Nu arbetstränar jag på ett ställe och det ökar inet självkänslan direkt. Känenr mig så dum, tyst och ful så jag blir helt nere när jag är där. Jag vet ju att folk tycker att jag är konstigt, det märks ju på dem. Dessutom förstår jag dem, jag har ju den synen på mig själv, varför skulle inte de ha den synen på mig då? Jag är ju inte mig själv. Vissa gånger kan jag vara den som pratar mest, men några vänner jag känner mig trygg med. Jag hatar mig själv när jag "jobbar", så mycket!
Önskar att jag kunde hitta något som pasar mig, samtal med andra i liknande situation, KBT. Vad som helst! Jag måste bli fri från detta! Vill även hitta något där jag kan känan mig trygg, inte där jag känne rmig sämre än alla andra, som en tönt! Känner mig faktiskt som ett barn fast jag är 25 år!
Hörde av mig till svenska ångestsyndrom sällskapet och de hänvisade mig till en lokalförening nära mig, men det fanns ingen tillräckligt nära. Någon som har erfarenheter av dem, om det är värt bensinpengarna att åka dit. Hur ofta är man där? Vad gör man?
Någon som har andra tips?