• Anonym

Sälja sex!!

Idag hade jag och en kompiss en diskussion angående prostitution.

Hon vill till det att sälja sex är = sälja en tjänst, men det tyckte inte jag.

För mig innebär ordet sälja en tjänst att man säljer sin kunskap! Oftast då yrkesmän eller andra som kan något jag inte kan. Då köper jag EN tjänst av någon som kan.

De flesta vuxna KAN väl sex, så jag tycker att sälja sex är att sälja sin kropp!

Vad tycker du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-13 02:11
    Hade du kunnat sälja sex vid t.e.x pengabrist och anse att du säljer inte din kropp utan en "tjänst"?

• Svar på tråden Sälja sex!!
  • Anonym (....)

sälja sex är att sälja sin kropp och sexuella tjänster.

• Agapi

Tycker man säljer en tjänst, allternativet skulle väl vara att man kan säga att man hyrut sin kropp. Men inte sälja den. Anser jag.

De flesta KAN ju städa oxå tex, ändå kan man köpa städtjänster.

• Anonym

Ja att sälja en tjänst innebär inte direkt ett tvång om kunnande! De flesta kan ju köra bil, men ändå åker man taxi, och de flesta kan ju städa, ändå hyr man städhjälp!

Men ingen av dessa "tjänster" ingår det ju att man tar på en! (förutom massage då)

• Agapi

Tycker inte de gör någo skillnad alls. De finns massa tjänster som innebär kroppskontakt, och de gör ingen skillnad för begreppen.

De är en tjänst man köper anser jag absolut. Om man KÖPER någons kropp så äger man ju den, och så är inte fallet här. Man hyr den en natt/en timme/för att utföra en speciell tjänst.

Har aldrig funderat över att sälja sex själv och de är ju inget jag drömmer om precis. Men ser de inte som något fel och skulle säkert kunna överväga de om jag behövde.

• tamate

Tycker inte att man säljer sin kropp då man fortfarande har kroppen kvar efter sexet (även om man kanske inte har så höga tankar om sig själv efteråt). Anser att det är en tjänst som man tar ebtalt för. sedan om man gilalr det eller inte är ju en annan femma.

- det som inte dödar härdar!
  • lingonben

Du kan köpa en tjänst som innebär att bära sten
    eller gräva ett hål för en flaggstång.
    Det är saker som också alla kan.

Om man följer ditt sätt att resonera,
    en avrunkning är altså inte en tjänst utan man säljer
    sin hand ?

Nej, jag håller med din kompis ..

Btw, så är jag för att låta vem som vill över 18-år att
    prostituera sig, deklarera, betala skatt, få pension
    och ha rätt till sjukpenning mm.
    Precis som vilket annat yrke som helst.

• Zaria

Ja om jag hade total pengabrist och inte kunde försörja min son.

Dessutom tycker jag det låter fånigt att säga att man "säljer sig" jag tycker mer man "hyr ut sig" en timme eller två,för mig är sälja att ge bort sig tills man är såld till nästa ägare.

• TyskMamma

Jag tycker också att prostitution egentligen är som vilken annan tjänst somhelst. Det enda som jag personligen inte gillar är dubbelmoralen som fortfarnade susar om det yrket. I Tyskland är det tex redan lagligt för längesedan men ändå går knappt en enda kvinna ut och säger att hon är prostituerad, d.v.s. hon håller det hemligt för familj och vänner för att hon är rädd för att de ska se ner på henne. Konstigt om det nu ska behandlas som vilket yrke somhelst, tycker inte ni det?

• tamate

Jag tycker det ska vara mer organiserat, varför ska kvinor gå på gatan eller sök afolk via internet. Tycker det ska vara lagligt och obligatoriskt att man kollar sig för smittor etc och kunderna har papper på att dom är "rena". Sedan är ju en fin bordell inte dum om den kollas då och då att tjejerna trivs ocha tt det sköts ordentligt annars tappar bordellmamman sitt tillstånd.
    Hade det skärpts upp ochvarit lagligt så tror jag inte det hade haft lika dåligt rykte. Skulle tänka mig att jobba på bordell under rätt förutsättningar. Dom har ju inte bara sex hela tiden utand et finns ju dom männen som bara vill ha sällskap och någon att vara med. Och om det är organiserat och någon bär sig ill aåt så kan ett fotto och id på den personen skickas till alla så han/hon blir portförbjuden. Då tror jag okontrollerad våld och annat skulle minnskas med.

- det som inte dödar härdar!
Svar på tråden Sälja sex!!