• vinterfrost

Njurbäckens utvidgning, båda njurarna. Ont o Gråter*

Någon med erfarenhet som kanske själv är drabbad eller har blivit drabbad under graviditet?

Är i v37 (36+1) Har egentligen en snitt tid den 22 Juli pg a förliggande moderkaka (som om de inte räckte!?) Nu kanske lill tjejen måste komma tidigare..beror på hur jag mår.. Har iaf fått kortison sprutor för hennes lung mognad.

Låg nyss o grät och tycker att detta är förjäkligt.. Önskar ingen detta..Gråter

Historia;
    Åkte in akut på Östersunds lassaret natten till fredag pg a fruktansvärda smärtor i vänster delen av ryggen som strålade ut mot magen, skrek o grät om vartannat.
       Efter några timmar konstaterades njurbäckens utvidgning av båda njurarna via ultaljud av njurarna. (Smärtan är enbart koncentrerad till den vänstra njuren och området runt och fram mot urin ledarna). Blev inlagd på gyn då det inte finns platser kvar på förlossningen. 
    Hela fredagen blev till en dimma av all smärtlindring. Fick reda på att jag skulle bli snittad söndagen alltså i dag.

Fick nya direktiv i går kväll då smärtorna inte kommer lika ofta pluss feber och en förhöjd sänka (infektion) någonstans o kroppen... Tog nya prover i går kväll för att utesluta gbs, hoppas att det inte är det! Provsvaren kommer i morgon.
    Läkaren sa att vi skulle ta dag för dag för att på så sett föröka skjuta upp snittet så länge som möljligt för lillans skull i magen iaf till v38 (37+0).

Vaknade nyss och fick larma på barnmorskan pg a smärta så jag har nyss fått en pruta i höften, absolut inte den första och säkert inte den sista. Är knall blå vänster höft..

Finns det någon med egna erfarenheter eller kanske bara någon som kan ge några stöttande ord...

/Zandra
  • Svar på tråden Njurbäckens utvidgning, båda njurarna. Ont o Gråter*
  • Finns ingen ledig signatur

ursäkta språket, men FY FAN va jobbigt för dig. Jag har inte samma besvär som dig, har dock problem med njursten så jag kan tänka mig hur ont du har!!

Styrkekramar( Hoppas du snart blir snittad så att det kan bli bättre)

• mikko

hej vinterfrost
    jag har varit med om samma sak som du har under mina två gravideter och ber till gudarna att jag slipper det den na gången.

Jag hade hydronifros(vet inte om det stavas så men så heter det iallefall). Med dottern fick jag det i vecka 36+4 och dotern är född 37+3 och med sonen fick jag det vecka 16+9 och låg inne på sjukhus till och från till vecka 34+6 då han föddes. Blev igångsatt bägge gångerna och det gick superbra med båda barnen.

JAg vet precis hur ont det gör och jag åt mycket smärtstillande andra gravideteten. Fick tillslut ligga inne och få morfin, då bstämde de för att ta ut honom.

du får gjärna ställa hur mycket frågor eller funderingar du vill så skall jag försöka svara, känner mig nästan som en liten expert på detta, hihi.

jag skickar många styrkekramar till dig och jag kan glädja dig med att det försvinner efter barnet är ute.

• me and you and you and me

Jag hade också samma problem.. d var iom att dottern låg o tryckte sig mot urinledaren så inte d kunde rinna ned o då utvidgade sig njurbäckenet o d gjorde nå så fruktansvärt jävla ont, låg inlagd på sjukhus i 3 dygn för smärtlindring och övervakning under tiden jag smärtlindrades då d var så starka grejer jag fick o hade ju bäs i magen så d var inte bara o ge smärtstillande o skicka hem ju.

Nu gick mitt över av sig själv innan hon föddes.. hon flyttade väl sig lr nå men gud vad hemskt d kändes iaf..

• vinterfrost

Hej o tack!

I går kväll blev smärtorna olidliga, Jenna i magen blev stressad och rätt som det var kördes jag ned på operation för akut snitt. Nu mår jag bra och ligger i sängen på bb.

Jenna föddes i v37(36+1)

Såå fin, har bild på henne i galleriet =)

• Finns ingen ledig signatur

Grattis till din tjej Hoppas du mår bättre nu......

Svar på tråden Njurbäckens utvidgning, båda njurarna. Ont o Gråter*