Njurbäckens utvidgning, båda njurarna. Ont o Gråter*
Någon med erfarenhet som kanske själv är drabbad eller har blivit drabbad under graviditet?Är i v37 (36+1) Har egentligen en snitt tid den 22 Juli pg a förliggande moderkaka (som om de inte räckte!?) Nu kanske lill tjejen måste komma tidigare..beror på hur jag mår.. Har iaf fått kortison sprutor för hennes lung mognad.
Låg nyss o grät och tycker att detta är förjäkligt.. Önskar ingen detta..

Historia;
Åkte in akut på Östersunds lassaret natten till fredag pg a fruktansvärda smärtor i vänster delen av ryggen som strålade ut mot magen, skrek o grät om vartannat.
Efter några timmar konstaterades njurbäckens utvidgning av båda njurarna via ultaljud av njurarna. (Smärtan är enbart koncentrerad till den vänstra njuren och området runt och fram mot urin ledarna). Blev inlagd på gyn då det inte finns platser kvar på förlossningen.
Hela fredagen blev till en dimma av all smärtlindring. Fick reda på att jag skulle bli snittad söndagen alltså i dag.
Fick nya direktiv i går kväll då smärtorna inte kommer lika ofta pluss feber och en förhöjd sänka (infektion) någonstans o kroppen... Tog nya prover i går kväll för att utesluta gbs, hoppas att det inte är det! Provsvaren kommer i morgon.
Läkaren sa att vi skulle ta dag för dag för att på så sett föröka skjuta upp snittet så länge som möljligt för lillans skull i magen iaf till v38 (37+0).
Vaknade nyss och fick larma på barnmorskan pg a smärta så jag har nyss fått en pruta i höften, absolut inte den första och säkert inte den sista. Är knall blå vänster höft..
Finns det någon med egna erfarenheter eller kanske bara någon som kan ge några stöttande ord...
/Zandra