• Nova Lii

Tips på matlådor?

Hejsan!
    Jag skulle behöva få lite tips på vad som är gott att ha i matlådan. Efetrsom jag lagar mkt mat när jag väl lagar mat, så blir det mycket att frysa in. Har dock märkt, till min stora besvikelse, att det inte är många maträtter som är goda att värma på i micron :(

Vet du något gott, som går att frysa in i matlåda? :)
    Tack på förhand

• Svar på tråden Tips på matlådor?
  • Lena

jag tycker potatis och saker som inte har sås blir tråkiga i micron, resten tycker jag funkar bra.

• Ann Lee

Lasagne och pastagratänger tycker jag brukar fungera bra. Dessa kan man också variera i det oändliga; vegetarisk lasagne, spenatlasagne, traditionell lasagne, pastagratäng med kassler/skinka, champinjoner, oliver, grönsaker, köttfärs, med mera...

• Tussen06

Korvstroganoff, chile con carne, kalops, köttfärssås, lasagne, lasangette.

• Gul13

Jag har ätit matdosor på jobb i över 15 år och har kommit fram till att grytor=mycket vätska av alla de slag funkar bäst. Pasta eller ris till.
    Men idag hade jag grillad karre, potatisklyftor, broccoli och harricoverts och det var inte alls dumt. Kall sås bredvid.
    Något som inte är så kul är lasagne och pannkaka. Blir jättetorrt.

• Mamsingen

Grytor av olika slag blir goda att värma dagen efter. likaså pastarätter med sås av något slag såsom spagetti och köttfärssås. Pizza är gott att värma och även paj. Knepet med att värma mat i micron är att värma länge på medelhög värme och sedan låta det dra i 5 minuter.

Svar på tråden Tips på matlådor?