• Anonym (hon)

Missfärgat hår. Snälla ge mig råd !!

Ja precis som rubriken lyder !!

Igår så orkade stod jag inte ut längre. Så jag köpte färg och slängde i håret. En kompis hjälpte mig t om. Hade rejäl utväxt. Inte färgat sedan hösten förra året(hos frisör o lite mörkare slingor)(sen varit gravid, så jag inte velat o orkat fixa med det)

Ja nu till problemet. Jag vart orange/gul där utväxten varit, o lite där slingorna varit, sen fick jag "mörka" fläckar på båda sidorna?!(men det tror jag mest beror på att det vart missat)   !!
    Har blonderat mig hemma många många gånger o aldrig har detta hänt.

Satt jag för kort tid?

Vad kan jag göra nu? Jag vill åka iväg o köpa en förpackning till, men ska jag ta en ljusare? eller köra samma som igår? kan jag färga redan IDAG (dagen efter) eller ska jag helst vänta några dagar? Eller ska jag helt enkelt gå till frissan ??

USch mår piss över detta.. Arg på mig själv för att jag inte gick till frisören nu när det gått så lång tid ändå med utväxt o grejer... men gjort är gjort o jag behöver RÅD!! SÅ pliiz
  • Svar på tråden Missfärgat hår. Snälla ge mig råd !!
  • elinelversson

köp en ny likadan förpackning och färga idag. det har jag gjort många gånger, blekt håret 2 dagar i rad.
    glöm inte att använda inpackning sen!

• Anonym (hon)

men beror det på att jag satt för kort tid?
    tyckte jag satt väldigt länge, för det nästan brann ju i skallen =)

Men då ska jag bara gnugga i där det är gult? för resten av håret är ju liksom super fin färg? eller ska jag blanda i hela håret ca 10 min på slutet?

Tack förresten.. känner mig som en. %W/E%/QQ

hade liksom räckt med att man känner sig såå annorlunda att vara ljus i början hehe.. nu är man ljus o ORANGE / GUL. usch så fult.

• Anonym (hon)

hehe.. ja... kanske blir såå.. men söndag o låångt till en tid

• hipponk
    Svar på #3
    jag håller med gå till frisören..för mycket röda pigment i håret och blekning blir gul/orange så då krävs en (minst) omgång till för att få det bra..och på brunfärgat hår är det väldigt svårt att få upp det blont beroende på utgångsläget eftersom man tillsatt ännu mer röda pigment...så jag tycker du ska gå till frisören
  • AnnaBia

detta funkar för mig

KÖP MODE PÄRLBLONT
    OCH SEN KÖP TILL SILVER SCHAMPOO

det funkar för mig alltid å för de jag känner

lycka till

• AnnaBia

SKIT I FRISÖRENq
    KOSTAR BARA !!
    och man blir ändå inte nöjd.
    det bästa när man färgar hår är att först bleka det och dagen efter lägga in pärlblont.
    jag loooovar dig att det kommer få bort de GULA skiftningarna å bli mer ljust . men har du för lääänge så blir du vit i huvudet.. eller jaa jätte blont :P
    men 30 min .. köp två förpackningar så det räcker.
    sen är kanske det bästa att gå till frisören varje 10e vecka :P
    men alla har inte råd och då är pärlblont de bästa för att inte bli gul.

önskar dig lycka till =)

//Anna

Mode 112 tror jag hårfärgen heter.
    eller märket MODE pärlblont..

• Anonym (nina)

Köp silverschampoo (tror den köps hos frisörn)
    eller köp pärlblondt.

dessa har blåa pigment i sig. det blåa komplettera det gula/orange i håret och det blir ljusare.

• Raspberry81

Gör precis likadant som dig när jag blir "gul" i huvudet. Pärlblondt= fantastiskt bra! Tycker jag blir gul i huvudet av alla produkter som bleker, även 2 steg. Jag är inte jätteblond, men hatar gula skiftningar, då kör jag även med silverschampo. Det kan man bli ljuslila av i några dagar, men det går bort ju fler gåger man tvättar. Finns det inte oxå silvertoning?

AnnaBia skrev 2008-07-13 12:50:52 följande:
    detta funkar för migKÖP MODE PÄRLBLONTOCH SEN KÖP TILL SILVER SCHAMPOOdet funkar för mig alltid å för de jag kännerlycka till
  • AnnaBia
    Svar på #9
    finns det säkert.
    jag har bara inte köpt det.
    jag kör alltid med pärblont
    sen 3 ggr i veckan silverschampo och mitt hår håller sig ljust istället för gult.
    tur att jag kom på det för såg ut som en pippi fågel i flera år tills jagf kom på.
    tomhos frisören blir jag gul för jag är brunett egentligen.
    men efter en vecka med silverschampo så syns inte de gula =)
    så ibland slipper jag faktiskt färga om.
  • Anonym (blondie)

jag gjorde samma grej för ett tag sedan. Fick pengar av mamma så att jag fick gå till en frissa. Hon drog mycket slingor så jag blev väldigt blond! Blev nöjd efteråt i alla fall, innan gick jag runt i sjal för att dölja det.

• Anonym (hon)

jag har alltid kört med de blå förpackningarna.. poly color!? har alltid blivit bra..
    Ville ju bli riktigt ljus, har en förpackning av den som jag färga igår. håret nertill är jätte fin färg på.. men inte där utväxten varit.

Vart köper man silverschampo? bara hos frisörerna?

Var t affären idag o tänkte köpa en pärlblond istället...
    Funkar alltså inge bra o lägga i samma som jag färga med igår?

ja vi får väl se.. trist bara =(

• AnnaBia
    Svar på #12
    hej hej
    nej köp inga mer blonderingar.
    blir bara värre
    investera i pärblont
    finns mode och den blå förpackningen av wella kanske det heter.
    de tar bort gula skiftningar
    ÖB har balsam som tar bort gula skiftningar
    kicks har silverschampo
    eller scharwkof har ju sitt för 149 kr och de köps hos frisörer. eller på nätet köpte jag en gång. men det va billigare att gå in hos en frissa
    finns björn axen oxå.. finns många som säljer silver scchampo eller balssam
    kan hända at du inte ens behöver färga om håret utan bara köra med silver schampo några gånger=)
  • Anonym (hon)
    AnnaBia skrev 2008-07-13 17:58:55 följande:
    Svar på #12hej hejnej köp inga mer blonderingar.blir bara värreinvestera i pärblontfinns mode och den blå förpackningen av wella kanske det heter.de tar bort gula skiftningarÖB har balsam som tar bort gula skiftningarkicks har silverschampoeller scharwkof har ju sitt för 149 kr och de köps hos frisörer. eller på nätet köpte jag en gång. men det va billigare att gå in hos en frissafinns björn axen oxå.. finns många som säljer silver scchampo eller balssamkan hända at du inte ens behöver färga om håret utan bara köra med silver schampo några gånger=)
    Okej jag kanske kan byta den jag har köpt till den med pärlblondt? samma märke i den blå förpackning.
    för det som jag anser är "gult/orange" är ju alltså det uppe mitt på huvudet, nacken , mestadels det som var utväxten.

Lite jobbigt att jag ska åka o vara husvakt i morgon bitti o en hel vecka, en liten by o där finns det antagligen inte något av dessa produkter...
    men kanske kan skicka iväg sambon o byta den där ikväll... men ska jag bara ta utväxten/det en stund o sen i hela håret. ? eller i hela håret på en gång..

ÖB här i stan har alltid varit så dålig på sina produkter så där finns d nog inte =(
  • AnnaBia
    Svar på #14

jag skulle först sätta dit de i de gula. sen över hela håret. å ta bort det i god tid så du inte blir vithårig :P

men det ordnar sig efter en vecka.. det lägger sig.

hoppas det löser sig för dig.

men inga fler blonderingar.

räcker med en gång. du kommer aldrig få bort de gula med ytterligare en blondering

=)

• Anonym (hon)
    AnnaBia skrev 2008-07-15 16:34:57 följande:
    Svar på #14 jag skulle först sätta dit de i de gula. sen över hela håret. å ta bort det i god tid så du inte blir vithårig :P men det ordnar sig efter en vecka.. det lägger sig. hoppas det löser sig för dig. men inga fler blonderingar. räcker med en gång. du kommer aldrig få bort de gula med ytterligare en blondering =)
    helloo.. har köpt en sådan där pärl blond... i samma märke.. Men dock inte haft i det i håret ännu, =) är väl lite feg ännu, men snart ska det väl i.
  • Anonym (Utbildad)

Det är ju väldigt svårt att svara på hur du ska göra när man inte sett det själv.

Har jobbat som frisör i över 10 år (slutade med det för några år sedan dock) och jag kan säga att det är inte alldeles lätt att "fixa till" ett missfärgat hår. Särskillt inte om det är Poly Color du använt. Om jag inte missminner mig så är det en färg och inte en blekning. Ljusfärgning är alltid en chansning, det brukar sällan bli bra resultat att ljusfärga mer än 2-3 steg.

De råd du fått är nog korrekta, dock vet jag inte exakt vad pärlblont är för något. Olika tillverkare har olika benämningar. Det du ska se till är att det är en "askig" färg (alltså en med blått-violett i (som amerikanska tanter ser ut i håret)).

Silverschampo på ett väldigt gul-orange färg hjälper sällan utan att du först ljusar upp det ordentligt. Silverschampo fäster bra på nyblekt/nyfärgat hår så du kan ju alltid testa det innan du gör något annat.

Mitt råd är ändå att använda en ljus färg eller att bleka håret en gång till. Se till att den ljusa färgen innehåller askiga toner (absolut inte guldblond eller åt det hållet). Använder du blekning så använd silverschampot redan när du tvättar ur blekningen.

Det går även att använda "viss" värme för att bättra/snabba på resultatet vid blekning. Men i ditt fall rekomenderar jag att du inte gör det oavsett vad som står på förpackningen. Du vill ju bara bli av med det röda/guldiga så då är det bättre att låta det sitta i lite längre och vara nogrann och kolla av med jämna mellanrum. Använder du blekning så plasta in håret med plastfolie så inte blekningen torkar.

Se till att inte sitta i drag eller så att ena sidan är varmare än den andra.

• Anonym (hon)

Tack så mycket. Var meningen jag skulle ha haft i det nu. men barnen o mycket annat kom emellan.. =(
    Funderar på att ha i det nu.. snart..

men kan det bli VÄRRE???

ja återstår o se.. kommer nog som nästa steg att ringa t frissan som sagt. får dem lösa det på bästa sätt..

Har alltid använt just poly c.. många år. o alltid blivit så braaa.
    Varför inte denna gång? för att jag ammar o har knasiga hormoner?
    färga när jag amma första barnet med, o INGET fel..

ja det är nog olika.. nej ska nog tusan gå o ha i det där nu!!
    wish me luck

• Anonym (hon)

Uppdaterar lite

Har nu haft i en pärblond... vart o se blå grått ut där ett taag när färgen var i, o väldigt VITT på vissa ställen. Vart nån väldigt ljus slinga, men som e borta nu.
    Det var mycke bättre, det mesta gula är borta uppe på huvudet o sidor, men man kan se att de gamla slingorna är av annan färg. men nu är det inge som jag stör mig på såå sätt.. men o fixa till det mera om ett tag blir det allt

Svar på tråden Missfärgat hår. Snälla ge mig råd !!