• AngelicaF

Vad för sås till kassler och ris?

Vi ska äta ris och kassler idag.

Vad kan man ha för god sås till?

• Svar på tråden Vad för sås till kassler och ris?
  • En glad tjej

Det finns en jättegod sås man köper i affären som man blandar med creme fraiche som heter Sweet Chili. Finns även en som heter Exotic Mango som också är supergod.

• AngelicaF

Sambon tycker inte om svampsås
    Så det är uteslutet men tack ändå.

Mmm man blandar bara creme fraiche och sweet chilin?

• LindaSundberg

Klassikerna Bearniessås såklart :) Akta min stavning haha

• En glad tjej

Angelica F, alltså den här Sweet Chili finns i paket om tre stycken, det är pulver som du blandar med Crame Fraiche, det inte om det är Knorr eller Blå Band men den finns där såserna finns och den är supergod, jag lovar!

• Hera78

Blanda en grädde (valfri sort) med chilisås och lite ketchup så att den blir rosafärgad. Koka riset och lägg i en ugnsfast form, lägg över lite förvälld purjolök ifall ni har det hemma, skiva kasslern och lägg över purjolöken och häll över såsen. På med lite ost och in i ugnen tills osten fått färg. Det är så jäkla gott och mycket, mycket enkelt!

• mystiska mamman
    Hera78 skrev 2008-07-13 11:59:21 följande:
    Blanda en grädde (valfri sort) med chilisås och lite ketchup så att den blir rosafärgad. Koka riset och lägg i en ugnsfast form, lägg över lite förvälld purjolök ifall ni har det hemma, skiva kasslern och lägg över purjolöken och häll över såsen. På med lite ost och in i ugnen tills osten fått färg. Det är så jäkla gott och mycket, mycket enkelt!
    Åh..den är så jäkla god!!
    Mamma gjorde den ofta när jag var liten, och jag har faktiskt "tagit den med mig" och gör den i bland också. Men nu var det länge sen så nu är det nog dags
  • AForsström

Brunsås vill barnen ha här hemma....men jag fick allt lite nya förslag här

Stolt mamma till Nhea 7 veckor, Felicia 7 år & Jacob 9 år
Svar på tråden Vad för sås till kassler och ris?