• Melli84

Bara svullen på en fot?

Har de senaste veckorna börjat samla på mig vätska... men det lustiga är att det nästan alltid är vänster fot, som svullnar (höger är lite svullen, men inte alls lika mkt som vänster...)

Först var jag rädd för blodpropp, men min bm såg inga tecken på det.... plus att då skulle man tydligen ha otroligt ont, vilket jag inte har... men hon verkade ändå lite fundersam:-/

Någon annan, som har som jag?

• Svar på tråden Bara svullen på en fot?
  • Nostalgity

Hej! ..jag har samma problem.Fast jag svullnar bara i högerfoten/benet. Aldrig i vänster. Har barnmorskan inte sagt vad det kan bero på eller liknande?

• Melli84

Hon sa bara att pga blodökningen så kan det ibland vara svårt för kroppen att pumpa runt allt... underlättar säkert med stödstrumpa, men det ärinte det lättaste att gå runt med det nu när det är så varmt... Ska nog testa att sova med det

• cicci85

Så får jag oxå när det är varmt ute, höger svullnar lite men vänsterfoten blir jättestor!

• l ä n g t  a n d e

min högerfot är gigantisk! ser ut som en elefantfot. ligger med foten i högläge när jag sover och då går svullnaden ned men efter att jag pallrat mig ur sängen och varit i gång nån timme så är foten gigantisk igen. min pappa och bror är sjuksköterskor och har granskat foten/benet och ställt en massa frågor. jag mår tipptopp bortsett från att foten är svullen. ska hur som helst ta upp det här med min BM på onsdag. kanske barnet klämmer mot någon blodåder? vilken vecka är ni i? jag är i v 37

• Minni Mouse

Jag som trodde att jag var konstig, jag är svullen hela tiden men höger svullnar mer än vänster, även mina händer, ser ut som jag har lånat trollens händer :)

• Myzteria26

Haha har samma bekymmer vänster fot ser ut som en hobbit fot... Tyvärr kan jag glädja dig med att det ganska snart kommer på höger med -.-

• fia0411

Jag har en svullen vänster fot. Min bm sa att det beror på att babyn ligger mest på vänstersidan, vilket hon gör. Och då gör lillan så det blir dålig cirkulation. Är i vecka 34

Bf Augusti
Svar på tråden Bara svullen på en fot?