• Vofflis

Någon mer som har hamstrar som husdjur?

Hej! Tänkte starta en tråd för oss som har hamstrar( både guld och dvärg) som husdjur, om det finns fler än jag
    Det är ju så kul att utbyta tips och idéer om våra små gnagare..

Själv har jag en guldhamster, en cremefärgad hane, samt två dvärghamstrar, vintervita hanar.

• Svar på tråden Någon mer som har hamstrar som husdjur?
  • mamma är bäst

Har två dvärghamstrar, troligen hannar, men iaf inte en av varje, för de bor i samma bur och har inte blivit fler. Vet egentligen inte så mycket om hamstrar, fick "ärva" dessa av dotterns dagiskompis.

• With a devilish smile

Vi har en hamster som heter Gudrun men är numera som en råtta :P
    ( bor ihop med en ).

• Zvinto

En liten guldhamstertös vid namn Nalle-Maja, som passerat 2,5 år. =)
    Creme bandad dam, med helmysigt temperament. ^^

• Vitiro

Jag har haft flertalet dvärghamstrar men det finns tyvärr ingen kvar nu. vanligt är att de dör vid 2-3 års ålder och ofta av tumör.

• tjenixen

Åh, kanske jag kan få komma med några frågor trots att jag ännu inte har någon hamster (eller jo en dvärg har vi ännu). Vår dvärghamster lever på "övertid" och ser inte riktigt frisk ut längre. Vi avvaktar en stund men dottern på 5 år är ju helt förtvivlad såklart. Det är ju hennes ögonsten.
    Nu till frågan: Ska vi köpa en guldhamster till dottern istället för en dvärg? Är de lättare att hantera? Givetvis sköter hon ju inte hamstern själv eftersom hon bara är 5 år ännu:)

Någon som har tips på var man i så fall kan få tag i en guldhamster i Östergötland eller i närheten??

• norgesessan

vi har en dvärghamster..Noody heter hon.... sonen som har bestämt namn..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
Svar på tråden Någon mer som har hamstrar som husdjur?