Om man ska dämpa röda/orangea toner i håret....
Ska man då ta ljus eller mörkaskblond??? Eller finns det nått annat. Vill helst inte bli mörkare.
Tacksam för svar.
Ska man då ta ljus eller mörkaskblond??? Eller finns det nått annat. Vill helst inte bli mörkare.
Tacksam för svar.
Ingen som vet???
Har du självmant röda/orangea toner eller beror det på tidigare blekning?
Ta vanlig toning (alltså sådan som sköljs bort allteftersom) inte intensivtoning, och inte den mörka.
Nej inte självmant.....Lång historia....
Vanlig toning? ljus askblond?
Det bästa är om du frågar frisören. Men jag vet att när jag blonderade håret stod det inne i förpackningen att om det blev för rött så skulle man ta toning (ej intensivtoning) och tona över så skulle de röda tonerna dämpas. Om du tar "vanlig" toning och väljer den ljusa så blir inte håret ljusare eftersom vanlig toning inte bleker.
Jag tycker inte att en ljus toning döljer röd orangea pigment (möjligtvis om du hittar en vit toning, det är det enda som fungerat liiiite på mig). Ta inte gråa toner för det gula blir då verkligen grått.
Silverschampoo är faktiskt också bra, loreals fungerar bäst enligt mig.
Annars är det bästa att lägga i en brun ton i håret för att bleka det sedan igen. När man bleker själv är det bra att hålla håret jämnvarmt under blekningen, vilket görs bäst om man packar in det i plastfolie under den tid det sitter i.
Elle bara prova att bleka det ytterliggare (med plastfolie runt håret). Jag blekte nyligen mitt hår från näst intill svart till riktigt ljust och det går om man vill
Jag rekommenderar inte askblond, det kan, med stor risk, bli grått av det på partier som har gult/orange/rött i sig.
men det är lättare att färga bort en askblond färg än att bleka det tiotusentals gånger... detta har alltid fungerat på mig först avfärgning sedan askblond o därefter den blonda färgen jag vill ha i håret...men du har rätt det kan bli lite gråtoningt men det går att färga över :D