• Perickles

Utplånad tapp... NÄR blev det förlossning för dig?

Efter att tappen e helt utplånad, allt mjukt, öppen 1cm och huvudet varit fixerat och djupt ner i snart 2 månader!!!

Hur länge kan det dröja till förlossning?

(på sjukhuset har dom sagt att jag inte ska vänta mig nån slempropp eller att vatten ska gå, utan att jag ska komma genast jag känner kraftiga SD:s)

• Svar på tråden Utplånad tapp... NÄR blev det förlossning för dig?
  • frk Carlsson

Hm, det är ju jättesvårt att veta...jag var inne på koll på förlossningen med min yngsta tjej och då hade jag haft regelbundna värkar var 10 min i lite över ett dygn - var då öppen 1 cm och tappen helt utplånad + att hon var fixerad sedan v 38 och låg djupt ner med huvudet...hon föddes sedan bra precis 24 timmar senare (på BF-dagen!).

Men min kusin som fick sitt andra barn för 3 v sedan gick med tappen utplånad, 1 cm öppen och slemproppen borta i tre veckor innan det drog igång...

Hoppas dock att det drar igång för dig snart! Man får ju tänka att det är bättre än ingenting alls...

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • Kattmat

Någon mer som har erfarenhet att dela med sig av? Jag är helt mogen och öppen 1 cm och undrar oxå hur länge man kan måsta vänta?!

• Fru annmi

Jag hade så i tre månader & då var jag mogen / öppen tidigt 3-5cm

• Kattmat

Fru annmi skrev 2008-07-14 18:55:58 följande:

Jag hade så i tre månader & då var jag mogen / öppen tidigt 3-5cm
    Men hallå! Jag ville ju höra 1-2 dygn max! ;)
  • Perickles

Å nej... jag som trodde att NU!
    Alltså kan man faktiskt vara helt ÖPPEN, i flera månader???
    Men Fru Annmi det va inte så att den innre munnen va stängd men att yttre munnen öppnat sig över 3 cm? Isf, otroligt att inte vattnet gick..

ps. kom liiite blodflytning igår... men nu e de normalt igen :(

• Always Love

Gick sådär i 3v ung o de gjordes flera hinnsvepningar.
    Nova kom på bf ++++ o satte igång de själv dagen innan igångsättningen pga hf.
    Kanske går de fortare för dig

~ Stolt mamma till Kevin född 2001 och vår lilla Nova som tittade ut den 14/5-08
  • Perickles

Always Love skrev 2008-07-14 19:41:45 följande:

Gick sådär i 3v ung o de gjordes flera hinnsvepningar.Nova kom på bf ++++ o satte igång de själv dagen innan igångsättningen pga hf.Kanske går de fortare för dig
    Oj, o FLERA hinnsvepningar... man tror ju att slutet e nära då huvudet sjunkt perfekt ner (djupare än vanligt)
    Åh denna kokosnöt mellan benen ;)
  • Langfoss

Jag väntar mitt 2:a barn och är i v32. Jag fick veta förra veckan att min livmodertapp är helt utplånad och jag har haft smärtsamma sammandragningar mest kvällstid sedan helgen.. Känner mig lite orolig men man vet ju inte hur länge man ska vänta heller innan man ska ringa. Det känns ändå som att hon kanske fixerat sig nu för magen har sjunkit och det är tryckande känsla nedåt. Ska till barnmorskan på fredag,hoppas att allt lugnar sig. Vill inte att hon ska komma redan!

• Always Love
    Svar på #7
    Ja, hon ville inte ut
    Hade mycket sd from v 35, trodde de var dax varje dag *s* men mot slutet avtog det, då jag ville ha som mest ont ha ha.
    Perickles skrev 2008-07-14 19:46:37 följande:
    Always Love skrev 2008-07-14 19:41:45 följande:Oj, o FLERA hinnsvepningar... man tror ju att slutet e nära då huvudet sjunkt perfekt ner (djupare än vanligt)Åh denna kokosnöt mellan benen ;)
    ~ Stolt mamma till Kevin född 2001 och vår lilla Nova som tittade ut den 14/5-08
  • Perickles

"Mot slutet avtog det..."
    Känner igen mig precis! Ha ju haft hur mycket SD:s som möjligt, men nu när det ska bli tätare o oftare så NIX.
    Blir så frustrerad. Allt e ju klappat o klart, men det sätter int igång.

• Kattmat
    Perickles skrev 2008-07-14 23:06:58 följande:
    Allt e ju klappat o klart, men det sätter int igång.
    Eller hur. Vaknade imorse kl 4 av av att det gjorde svinont. Värkar med 5-8 minuters mellanrum som gick över efter 3,5h. Nånstans i mitt stilla sinne hade jag inbillat mig att det skulle vara relativt smärtfritt att föda barn, snacka om att känna sig lurad :)
Svar på tråden Utplånad tapp... NÄR blev det förlossning för dig?