• Browneyedgirl1

Magkatarr och stress?!

Hej!
    Jag har 3 barn hemma och har en tendens till att stress fruktansvärt. Svårt att varva ner om kvällen och ständigt på stående eller gående fot. På senaste tiden har detta börjat bli jobbigt. Jag har svårt att njuta av saker och är ständigt orolig att det ska vara något allvarligt fel på mig då jag ofta är trött och yr. Har ont i mellan gärdet från och till väldigt ofta och får hjärtklappning och stressar upp när symptomen kommer. Kan bli kallsvettig och knäsvag bara sådär.
    Någon som haft mag katarr och kan berätta hur det känns och hur man mår? Får nästan lite panik ångest och svårt att andas när jag grubblar på detta men trots det är det svårt att varva ner. Har en domnande känsla i skuldrorna ibland och värk i armen som kommer och går, kan allt detta kanske bara vara symptom av min extrema stress? Ska till läkaren men av någon anledning är det lätt att skjuta på.
    Blöder som en gris under mens och mår illa, järnbrist?

Hoppas nån kanske känner igen sig.
    MVH // Browneyedgirl

• Svar på tråden Magkatarr och stress?!
  • Malin 74

Visst kan du ha magkatarr,men jag tror att du börjar få ångest av all stress oxå.Jag har själv både magkatarr och stress och ångest.Allt du beskrev känner jag igen.Tycker du ska prata med din läkare,för det finns bra hjälp att få.Lycka till och kram!!!!!

• Browneyedgirl1

Kanske låter taskigt och det är inte meningen, men vad skönt att någon mer känner igen sig. Fast tråkigt för dig med att känna så. Ska absolut ringa läkaren imorgon då!
    Tack så jätte mycket =)

• Mamma S

Hej!

På din beskrivning av hur du mår låter det i alla fall som att du har järnbrist, har du rikliga menstruationer och inte äter något järntillskott (eller mycket järnrik kost) är nog sannolikheten för det stor. Vid järnbrist är vanliga symptom just hjärtklappning och yrsel, samt även huvudvärk och trötthet. Har det av och till själv så jag vet hur dåligt man kan må av det... Tycker absolut du ska gå till en läkare och kolla det!

Jag har också en ordentlig magkatarr just nu. Jag mår illa nästan hela tiden, får sura uppstötningar, känner mej trött och orkeslös. Du kan alltid köpa något receptfritt preparat på apoteket (typ Losec eller Omeprazol) och prova om det hjälper.

Hoppas du mår bättre snart!

• Browneyedgirl1

Mamma S: Tack så jätte mycket för ditt svar =) Har också som sagt funderat på järnbrist och vet att jag inte äter tillräckligt järn rik mat, dessutom har jag inte tagit några järntabletter alls förräns för ca 3 dagar sedan. Det ska jag absolut kolla upp.
    Magkatarren tror jag till 80 procent att jag har, men är osäker. Ska kolla det med. Ja det var en bra ide att testa recept fritt, tack för rådet. Ja ush sen vet jag ju att det vore bra att testa sluta med kaffe, stark mat och så vidare ett tag, men tänk vad svårt det kan vara att bryta gamla vanor =)
    Ha en skön kväll....

Svar på tråden Magkatarr och stress?!