• majflickan

Vanligt med mycket flytning efter avslag?

Är drygt 6 veckor sedan dottern föddes. Verkar inte som jag blöder längre iaf. Men ändå flytningar så jag måste ha trosskydd. Är det vanligt att det är mycket flytningar efteråt? Hur länge håller de på? O hur vet jag att det bara e flytningar o inte avlsag fortfarande?

Minns inte hur det var förra gången,...

Anton 050613, Meja 080529
  • Svar på tråden Vanligt med mycket flytning efter avslag?
  • Knoddis

Undrar jag med! Har också mkt flytningar nu efteråt. De likar dem man har vid ägglossning fast ljusgula... Hade avslag i ca 4-5 v och dessa flytningar har precis börjat avta (fick min dotter för 7 veckor sedan).

• Ninja

De undrar jag också... Slutade blöda för 2 veckor sen och har nu ljusgula "flytningar"
    Jag fick min son för 5 veckor sen...

• Mosaik

så länge det är rikliga flytningar så e de väl avlsag? fast de börjar läka ut o inte blöda längre.

• majflickan

När vet man då om avslaget e helt borta. E det när man inte behöver ha troskydd längre? För man ska väl inte ha sex tex så länge man har det? E ju svårt o veta när man kan börja ha det isf.

• Maiia

Det gula är ju sårvätska från själva "såret",det är ju avslag. Man ska inte glömma att avslag inte enbart är blod.

• majflickan

jaha, hade jag faktikst ingen aning om. Men då vet jag det iaf. Tack

Maiia skrev 2008-07-14 18:47:22 följande:
    Det gula är ju sårvätska från själva "såret",det är ju avslag. Man ska inte glömma att avslag inte enbart är blod.
  • louiseL82

jag pratade med min barnmorska angående d här o om när vi kunde ha sex igen. vi d tillfället hade jag haft gulaktiga men få flytningar i en vecka ungefär.. hon sa då att d lät som att avslaget va slut o d va bara att köra på
    Jag har fortfarande flytningar.. lite mindre gula vissa dagar lite mer vissa. luktar absolut ingenting.. o det två veckor sen jag pratade me BM. Födde för sex veckor sen omd har nån betydelse..

• PBCB

Jag fick min son för 12 veckor sedan. har fortfarande mkt flytningar men slutade blöda för längesedan. Kan tydligen ta lång tid innan allt läkt "där inne " :)

• PBCB

Jag fick min son för 12 veckor sedan. har fortfarande mkt flytningar men slutade blöda för längesedan. Kan tydligen ta lång tid innan allt läkt "där inne " :)

Svar på tråden Vanligt med mycket flytning efter avslag?