hur länge använder barnet barnmatstol, när kan det sitta i vanlig stol?
vilken ålder...
har en son 19 månader..
vilken ålder...
har en son 19 månader..
När vi flyttade till huset var min dotter (mellandottern) 2 år o. då hade vi ingen barnstol till henne, utan hon satt på en vanlig...
Vår 3,5-åring använder fortfarande sin tripp trapp stol. Vi tog bort bygeln för ungefär ett år sedan.
Min 8-åring sitter fortfarande på sin barnstol. En lite högre "vanlig" stol från Ikea.
Vår tjej som fem och ett halvt år sitter fortfarande i sin tripp-trapp, givetvis utan bygel. Hon trivs bra i den.
Våran tjej började sitta på vanlig stol i 2-2,5 årsåldern, när hon fyllde 3 år fick hon dock en förhöjning till den (babybjörn) och nu funkar det mycket bättre, hon når upp bättre och sitter mer stilla när hon äter.
Kring 2 år på dagis, hemma använder vi fortfarande barnstol. Beror ju på vad man har för stolar hemma också.
VÅr femåring sitetr på vanlig stol för lillebror fick hennes tripptrapp. Vi ska köpa en anan högre stool till henne för hon sitter så illa.
min son är 1 år och vi har tripp trapp stol fast utan bygeln. Han kommer nog ha den ett bra tag till för att nå upp bra till bordet, våra vanliga stolar är rätt låga.