• JohanC

Missljud ifrån vänster bakhjul

Igår när vi var ute och åkte så hörde vi ett konstigt ljud ifrån vänster bak hjul,de typ skrapar när hjulet går ett halvt varv.Trodde först att de kunde vara hjul lagret som hade gått sönder,men nu vet jag inte längre vad de kan vara.Kan ju säga att vi har en ford mondeo-99

• Svar på tråden Missljud ifrån vänster bakhjul
  • jerseyko

hjullager, skev bromsskiva, dåliga bromsbelägg. Förra sommaren råkade jag ut för att vår bil lät konstigt och då hade hjulbultarna gängat ur sig!!! Efter ett däcksbyte på verksta och de drog åt alla 4 hjul men på nått konstigt sätt hade alla muttrar på de hjulet gängat upp sig medans de 3 andra satt stenhårt!

• Angelven

Lyft upp vänster bak och snurra den för hand, så lär du känna, se när det händer

Jag har samma - kontrollerat alla bultar (lyft, dragit åt om det gick) - misstänker bromsbelägget

Verkstad på onsdag blir det (service också)

• AnkiMattis

kanske för stora fälgar!!???*hhih* så låter nämligen från våra somn e för stora... annars finns det massa olika saker det kan vara...

• JohanC

Nu har jag fixat det som lät ifrån hjulet. Det var en hjulbult som satt löst. Så nu har jag dragit åt alla. Det har jag aldrig vart med om innan att de lossnar. Så nästa gång är de nog bäst att kontrollera några veckor efter man bytt.

Svar på tråden Missljud ifrån vänster bakhjul