• MaryD

Lågt blodtryck = huvudvärk??

Jag undrar om mitt låga blodtryck (jag har VÄLDIGT lågt) kan orsaka huvudvärk?

Någon som vet?

• Svar på tråden Lågt blodtryck = huvudvärk??
  • Annette70

Har inte heller hört något om huvudvärk i samband med lågt blodtryck, men däremot som mommii säger så är det ett symptom på högt blodtryck. Tror att yrsel kan orsakas av lågt bltr.

• Hanna36

Höggt blodtryck brukar ge huvudvärk, inte lågt.. om man har lågt är man mer trött och yr..

• julibebis08

Jag har också lågt blodtryck och har ont i huvudet. Har dock inte kopplat dom två med varandra. Vad är väldigt lågt blodtryck för dig?

• Snäckan05

Jag fick väldig huvudvärk när mitt järnvärde började sjunka även om jag låg inom normalvärdet.

• MaryD
    julibebis08 skrev 2008-07-13 21:45:04 följande:
    Jag har också lågt blodtryck och har ont i huvudet. Har dock inte kopplat dom två med varandra. Vad är väldigt lågt blodtryck för dig?
    Jag har inga siffror,men får alltid höra av läkare att jag har väldigt lågt (de brukar ta en gång extra för att kolla att det verkligen stämmer). Och speciellt nu sen jag blev gravid.

Har för mig att jag läste här på FL för bara någon vecka sen att lågt blodtryck och huvudvärk kunde höra ihop.
    Men det är kanske som i inlägget här ovan: Att det kan ha att göra med låg nivå av järn.

Jobbigt hur som helst,har extrem huvudvärk från att jag vaknar till att jag går och lägger mig. Känner inte för att göra nånting
  • MaryD
    Hanna36 skrev 2008-07-13 22:14:16 följande:
    graviditeten i sig ger ofta huvudvärk...
    Ja,så är det alldeles säkert. Fast den här graviditeten har varit precis likadan som den förra...men jag antar att nånting måste skilja dem åt
Svar på tråden Lågt blodtryck = huvudvärk??