• DeZemBer

Bäddmadrass från Ikea?

Kollade på madrasser till spjälsängen, och så står det på alla, "används tillsammans med bäddmadrass"
    Men jag kan inte nånstans hitta att dom har bäddmadrasser till spjälsängen, är jag blind? :D

• Svar på tråden Bäddmadrass från Ikea?
  • jelt

Har aldrig haft bäddmadrass, endast babylands hälsomadrass. Ikea har andra mått på sina sängar och madrasser, bara så du vet.

• AochJsMamma

IKEA har bäddmadrass, 139 kr, och det rekommenderas nog för att många vill ha bäddmadrass till spjälisen precis som de vill ha det till sina egna sängar. Men man mÅSTE ju int eha nån, vi kommer dock definitivt att ha det, blir ju så mkt skönare att sova på.

Ang måtten så stämmer inte det att IKEA har anda mått, de hade så förr men nu har de exakt samma som alla andra tillverkare, dvs 60cmx120cm på sina spjälsängar

~~ ♥ ♥ BF 23 Augusti 2008- Vi längtar efter dig hjärtat! ♥ ♥ ~~
  • DeZemBer

Jo jag kollade med måtten och det stämde till spjälsängen som är från babyland :)
    Min syster hade en madrass som jag kunde fått, men den va för liten (ikeas gamla mått antagligen)

• DeZemBer
    AochJsMamma skrev 2008-07-14 10:12:02 följande:
    IKEA har bäddmadrass, 139 kr, och det rekommenderas nog för att många vill ha bäddmadrass till spjälisen precis som de vill ha det till sina egna sängar. Men man mÅSTE ju int eha nån, vi kommer dock definitivt att ha det, blir ju så mkt skönare att sova på.Ang måtten så stämmer inte det att IKEA har anda mått, de hade så förr men nu har de exakt samma som alla andra tillverkare, dvs 60cmx120cm på sina spjälsängar
    vart hittar du den för 139?
    jag ÄR nog verkligen blind hihi
  • Krabbolina
    DeZemBer skrev 2008-07-14 11:49:02 följande:
    vart hittar du den för 139?jag ÄR nog verkligen blind hihi
    de kanske har den i butik och inte på nätet.
  • AochJsMamma
    DeZemBer skrev 2008-07-14 11:49:02 följande:
    vart hittar du den för 139?jag ÄR nog verkligen blind hihi
    jag har varit på IKEA och sett det, två gånger...försöker få fram pris för bäddmadrassen i storlek för spjälis på hemsidan men lyckas inte...skumt. Men ta en titt på IKEA, den kostar i varje fall det på IKEA Kållered i GBG, men det måste ju vara samma överallt antar jag. Priset på ena madrassen stämmer inte heller, det står 395 på hemsidan men kostar 495 i butik. Skumt skumt....
  • Lantani

Ikea har ändrat sina mått på sängarna till standardstorlek, så att det ska passa med säng från barnaffär och madrass från ieka te.x.

• Laire
    Krabbolina skrev 2008-07-14 12:09:31 följande:
    haha så löjligt att det skiljer nästan 100:- i pris bara för färgen!
    Det är nog inte färgen, utan måtten. Den vit-blåa finns inte i spjälsängsmått och den blåa finns bara i spjälsängsmått.

Men de borde ha gjort två produktsidor för den!

Jag har en IKEA-madrass och har ingen bäddmadrass och han har överlevt Dock kan det vara bra om blöjan läcker och man inte har plastad frotté i sängen.
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • höstglädje

Det som är bra med bäddmadrass är att den går att tvätta i maskin om det kommit kiss i sängen. Svårare att tvätta madrassen. Plastad frotte är ett alternativ men för min son blir det för varm och alldeles för skoj då jag har någon typ som prasslar...

• AochJsMamma
    höstglädje skrev 2008-07-15 08:40:21 följande:
    Det som är bra med bäddmadrass är att den går att tvätta i maskin om det kommit kiss i sängen. Svårare att tvätta madrassen. Plastad frotte är ett alternativ men för min son blir det för varm och alldeles för skoj då jag har någon typ som prasslar...
    "alldeles för skoj" Inser att det är ett prassligt vi har oxå, undrar om det blir likadant här tids nog
Svar på tråden Bäddmadrass från Ikea?