• Miiisa

Grav symptom 3 dagar efter ÄL?

Kan man få det? Ibland bubblar det i magen på mig och på morgonen mår jag illa samt att jag har lite stickningar där nere då och då... Har ALDRIG känt det förut efter ÄL. Går det? Berätta om era erfarenheter och vad ni tror =)

• Svar på tråden Grav symptom 3 dagar efter ÄL?
  • mee2

nä omöjligt ägget fäster tidigast 5 dagar efter äl sen börjar det utsöndra hcg så nää omöjligt

• delinda

Inte alls omöjligt. Ägget kan fästa redan tre dagar efter ÄL. Själv har jag vetat sen samma dag som ÄL att jag varit gravid vid mina graviditeter. Stickningar, molvärk och illamående har kommit någon dag efter. Lycka till!

• mee2
    delinda skrev 2008-07-13 22:35:59 följande:
    Inte alls omöjligt. Ägget kan fästa redan tre dagar efter ÄL. Själv har jag vetat sen samma dag som ÄL att jag varit gravid vid mina graviditeter. Stickningar, molvärk och illamående har kommit någon dag efter. Lycka till!
    asså HUR kan man känna direkt samma dag som äl?? näää tror fortfarande det e omöjligt å via all fakta jag läst tar det minst 5 dagar för ägget att fästa å producera hcg....det e ju hormonet hcg som gör att man känner grav symtom..
  • MrsLi

Vadå omöjligt?
    Jag fick utslag på min ÄL sticka på måndagen den 7 och vi hade haft sex dagarna innan och efter.
    På fredagen, alltså 4 dagar efteråt så fick jag jätteont o brösten och det har tilltagit varje dag efter det.
    Även molande och huggande runt äggstockarna

• saltflingan

Och för att balansera upp så har jag ont i brösten från det att kroppen börjar förbereda för äl fram till mensen. Och några dagar efter äl så får jag även som mensvärk som håller i sig till mensen kommer. Och vissa månader så mår jag även lite småilla under denna tid och jag har aldrig varit gravid.

Med detta ville jag balansera upp inläggen lite, men samtidigt påpeka att det är väldigt induviduellt. Men 3 dagar efter äl borde det vara en fysiologisk omöjlighet att känna av en graviditet. Det kan hända att ägget redan fäst, dock ovanligt, men att kroppen ska ha hunnit utsöndra de mängder hCG som krävs för att du ska uppfatta det är osannolik. Om det skulle stämma borde du även kunna göra ett gravtest och få superstarkt plus.

Gravsymptom och pmssymptom är väääldigt lika och jag tror att många misstar det ena för det andra.

Självklart så hoppas jag att du får ett plus om några veckor och att du sen får njuta av en bra graviditet! Lycka till!

• MrsLi

Fast när jag säger att jag har ont i brösten så menar jag att jag ALDRIG har eller har haft några sådan symptom innan ÄL efter ÄL eller i samband med mens.
    Jag kan ha ett jevla humör och jag kan ha molande värk EFTER att min mens har satt igång.

Om detta är fysiologiskt omöjligt? Ja kanske det...
    Ifall man ofta har ont i samband med ÄL och mens så hade jag aldrig reagerat. Men eftersom jag har ett barn sedan innan så känner jag igen känslan i brösten.

• mee2

ja men man KAN ju framkalla symtom oxå....

• MrsLi

Så du menar att jag så gärna vill vara gravid att jag får spända bröst som gör väldigt ont?
    Jag tror man kan få olika symptom men inte så här som jag skulle framkalla

• jennyHI

visst kan man framkalla symptom, men det behöver ju inte betyda att man kan få symptom tidigare. Man vet ju inte precis allt om hur kroppen fungerar heller, så jag tror allt att allting kan vara möjligt, även att få symptom bara ngn dag efter äl. Visst kan detta vara symptom på äl också, men känner man sin kropp bra så tror jag man kan skilja på det, särskilt om man då normalt inte har några känningar av äl.

Svar på tråden Grav symptom 3 dagar efter ÄL?