Mask i magen som gravid
Någon fler som fått mask i magen när du varit gravid?
Finns det något receptfritt medel mot mask i magen som även gravida kan äta?
Någon fler som fått mask i magen när du varit gravid?
Finns det något receptfritt medel mot mask i magen som även gravida kan äta?
tyvärr så får man inte ta nått av de medlen som finns mot mask, man får helt enkelt stå ut tills bebisen är född. Jag trodde jag hade det (som tur är visade sig att jag inte hade det) Iallfall så var ja hos läkaren och det fanns inget de kunde göra så länge jag var gravid...
det beror väl på vad för mask det är?
Om det är springmask heter läkemedlet Vanquin, receptfritt på apoteket. Jag tror man får ta det även som gravid.
F'låt, lite ot. men hur får man mask??
www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
Här står det om Vanquin. Det är helt okej att ta när man är gravid.
Anonym (undran) skrev 2008-07-13 21:56:00 följande:
ur fass står det citat:
" Graviditet
Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats. "
men ring sjukvårdsupplysningen
F'låt, lite ot. men hur får man mask??
vet seriöst inte hur det gått till... är chockad över det hela.
Jag tog maskmedel när jag var gravid - hade inte mask själv men ett av mina barn hade det o då behandlades hela familjen för det. Bebisen är det iaf inget fel på.. Man får ta det!
vet du vad medlet hette och om det var receptfritt?
maskäggen flyger runt i luften så det är därför det är så lätt att smittas.
Anonym (Maskis) skrev 2008-07-14 20:17:21 följande:
Lycka till!
Tänk på att man tar medicinen i två omgångar, dvs samma dos efter ca två veckor igen så att de nya äggen också dör!
Anonym (Maskis) skrev 2008-07-14 20:29:23 följande:
Ville bara berätta att jag hade springmask när jag vänta vår dotter, jag var då i 7 månaden. Jag fick det av min son som då var 2 1/2 och gillade att leka i sandlådan.
Jag fick Vanquin av dem på apoteket och de sa att det var inga problem alls att ta det medlet när man var gravid. Så det är absolut inga problem, hoppas du får väck dem snart. Det är ett obehagligt problem .