Dalsjöfors
Jag och familjen funderar på att flytta till Dalsjöfors. Finns det någon på detta forum som bor där och kan skriva några rader om hur ni trivs? Vad är bra och vad är mindre bra?
Tack på förhand
Jag och familjen funderar på att flytta till Dalsjöfors. Finns det någon på detta forum som bor där och kan skriva några rader om hur ni trivs? Vad är bra och vad är mindre bra?
Tack på förhand
jag bor inte i Dalsjöfors men vet att dom har en bra guld affär i övrigt är de väl ett litet samhäle utanför Borås...de jag tycker är dåligt är vägen från Borås till Dalsjöfors den är så smal och krokig....och husen ska nog oxå vara billiga i Dalsjöfors.
Hej, vi bor här och trivs kanon. Jag håller inte riktigt med ovan då det finns två vägar hit. Jag tycker ingen av dom är dåliga. Det tar max 15 min in till Borås, husen här är billiga, det har flyttat hit många barnfamiljer, det finns 2 mataffärer, fik, badhus, bibliotek mm. Så jag kan bara rekommendera att flytta hit.
Hör av dig om du har fler frågor och gärna när du flyttat hit om ni vill ha några att umgås med
Har inte heller bott där, bara i Borås så jag ska väl inte uttala mig egentligen...men personligen skulle jag inte flytta dit...
Jag vet att Dalsjöfors sedan gammalt har lite dåligt rykte. Ses väl som ett bondsamhälle. Och visst är det lantligt men samtidigt väldigt nära Borås. Jag tror dock att det fått och kommer få en helt annan status i framtiden. Just nu byggs 2 nya områden med villor.
Eftersom det är mycket dyrare i andra områden börjar fler och fler få upp ögonen för Dalsjöfors.
Dom "fina" områdena är väl Sjömarken, Brämhult, Norrmalm, Villastan. Men det kostar därefter. Om dom är mer barnvänliga vet jag faktiskt inte.
Norrmalm är väl lite mera ungdommar va?
Ett bra familjeområde som inte heller är jättedyrt är trandared.
Som sagt, det är 4 år sen jag bodde i borås o mkt har nog hänt Jag tyckte det va stökigt i dalsjöfors då...hade kompisar där. Men o andra sidan så har jag bott både på sjöbo o hässleholmen en tid o trivdes jättebra totts att de är sk "värsta" områden...Men jag skulle aldrig bosätta mig där m barn...
Tycker du att dalsjöfort verkar bra ska du flytta dit
Jag sa bara min personliga åsikt.
Har en bror med familj där...flyttade dit för ca ett halvår sedan fr Borås. De trivs hur bra som helst. Lite billigare villor. Mkt barnfamiljer. En NY super väg fr Borås gör att det ät mkt snabbare och smidigare. Det jag hört är possitivt. Vet att när jag själv var yngre så vardet stökigare där ute. Men det var ngr år sen=) Så tror lite det "gamla" ryktet hänger lvar oförtjänt.
Jag har absolut ingenting mot Rydboholm. Tittade själv på hus där som jag tidigare skrev. Jag tycker det är fint och nära till Borås. Det var alla andra som tyckte det var fel. Men nu blev det inte där och det är jag glad för eftersom jag uppskattar att vi inte måste åka in till Borås varje gång vi ska handla, bvc besök, öppna förskolan etc. Men allt beror på vad man är van vid. I Sparsör och Frufällan är det inte heller gångavstånd till affär.