• Amarone

Vad kostar det att DNA testa dem??

År det någon som vet hur mycket ett DNA test kostar att göra??? Alltså kolla om de är enäggs el inte??? och var man gör det??
    Alla i vår närhet disskuterar detta hela tiden och är så trött på att de dividerar fram o tillbaka...det roliga är att deras farmor kom hem en dag o sa.."de är ju absolut inte lika" men ända blandade hon i hop dem...hihi..pucko

• Svar på tråden Vad kostar det att DNA testa dem??
  • Linda Maria

Det kostar ca 2000:- och görs av ja, vad heter det nu då...hahaha Så glömsk man kan bli.. Där polisen har sina bevis och sånt. Men guud, dags att gå o lägga mig tror jag. Men du förstår kanske??

• meic
    Svar på #1
    tänker du på SKL?
  • Linda Maria
    meic skrev 2008-07-13 22:56:38 följande:
    Svar på #1tänker du på SKL?
    Precis
    Sa de till oss på tvillingkursen vi var på under graviditeten...
  • jelena2

Det finns ett ställe som heter Dynamic Code som gör villingtester och de tar 2000:-
    Såvida man inte är med i Göteborgs Tvillingklubb för då får man 250:- rabatt!

• 2wins

www.dynamiccode.se
    Jag gjorde testet för ca 2 månader sedan, lätt som en plaätt, och strax under 2000:-
    Allt står på deras sida.
    Lycka till!

• babywish

Ska barnen vara någon speciell ålder eller går det bra när som??

• zigzig

Wow, så det finns vissa fördelar med att bo utomlands. Min placenta skickades till lab direkt efter förlossningen för koll och det var helt kostnadsfritt. Det tog tre veckor att få svar men det var helt OK för mej.

• Betty2

babywish: Jag tror att det går bra när som helst. Testet görs genom att man drar med en (eller egentligen flera) tops på insidan av kinden, dvs det är så man samlar ihop DNA som sedan skickas till labbet.

Svar på tråden Vad kostar det att DNA testa dem??