• Knasa

Vad ge till någon som ligger på sjukhus?

Min sambos bästa vän har varit med om en svår olycka och nu ska vi åka dit och hälsa på. Vill gärna ha någonting med mig som "krya på dig". Vissa får blommor, men de är så trist å vanligt. Vad kan man ge?
    Han är 21år.

• Svar på tråden Vad ge till någon som ligger på sjukhus?
  • amomentlikethis

något ätbart som du vet han gillar?

sjukhusmat i alla ära, men pizza är mycket godare

ska han vara på sjukhuset länge?
    en bra bok, serietidning och en godispåse?
    eller varför inte en söt krya på dig nalle?

• Omutifallatt

Jag har legat lite på sjukhus. MAT säger jag, god mat! Fråga honom vad han önskar sig.

• Knasa

Problemet är att han inte får äta.. Han får näring via dropp =/

• Skorpan08

Tidningar, en bra bok/ljudbok, cd-skivor med bra musik(glöm inte en walk-man, filmer om han har tv och dvd-spelare på rummet.

• katrili

tidningar, det är ju inte det roligaste att ligga på ett trist sjukhus, så tidsfördriv...

kolla med sjukan vad han får stoppa i sin med droppet?

• lyckligmamma

Min kompis gjorde misstag att ge blommor. Man får inte ge blommor pg av allergi?

• xenaa
    lyckligmamma skrev 2008-07-14 07:21:18 följande:
    Min kompis gjorde misstag att ge blommor. Man får inte ge blommor pg av allergi?
    På vissa avd är det förbjudet pga allergirisk. Men om TS kompis varit med om en svår olika så kanske han ligger på intensiven och där får man inte ha med sig blommor.

Jag skulle ta med något roligt att läsa, Kortspel kanske så ni kan underhålla honom lite om han kan använda armar vill säga.

Dumt att ta med sig mat när han inte kan äta.
    ♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • lyckligmamma

Jag skulle vilja ha en massa tidningar och cdskivor.... Och pizza om jag kunde äta

• Aurora Borealis

dvd-filmer.
    eller ta med typ en box med en hel tv-serie.

• Tjoflöjt

Ljudböcker! Om han är svårt skadad kanske han inte orkar titta på tv eller läsa.

• Tirilk

Någon typ av bärbar dvd-spelare så man kan kolla på film! Alternativt spel till en bärbar dator/gameboy... (förutsatt att man får ha teknik på avdelningen, men om det är en vanlig vårdavdelning är det nog inga problem).

Är själv syrra och vårdar ofta unga, svårt skadade patienter och de går nästan ihjäl bara av att vara så uttråkade! Köp något tidsfördriv istället för blommor så han får skingra tankarna.

• hemlisen

en bunt kalle anka-tidningar!

• Solsaga

Försöker komma annat än det andra redan föreslagit.

Ett ritblock och härliga pennor (ex kolpennor), kanske kan han upptäcka en ny talang eller bara kladda av sig lite.

Pussel, pyssel av olika slag. Sudoku, geomag (kan faktiskt vara kul för vuxna också), kluriga saker, kul grejer som en radiostyrd bil (kan man ha mycket kul med) eller något annat elektroniskt... ;)

• Solian

Tidningar, något att lyssna på t.ex. musik eller ljudbok, en bra bok eller korsord om han inte är för sjuk för att läsa/skriva, ett gosedjur (även en till synes macho kille kan tycka om att få något mjukt att krama om natten).

• pernilla70

Ta med något som fördriver tiden. Något som gör att han kan glömma att han ligger på sjukhus ett tag. Ljudbok eller bok, eller spel, eller tidning eller något skuller jag satsa på..

Svar på tråden Vad ge till någon som ligger på sjukhus?