Någon som provat MBT-skor? Bra/dåliga?
Såg på TV om skor som tränar muskler man annars inte tränar, och ger bättre hållning. Sk MBT skor. Har någon provat dessa? Finns de att köpa i en vanlig sportaffär?
Såg på TV om skor som tränar muskler man annars inte tränar, och ger bättre hållning. Sk MBT skor. Har någon provat dessa? Finns de att köpa i en vanlig sportaffär?
Jag har haft ett par sandaler (använder dem på jobbet) i ca 8 månader och älskar dem!
Har mindre ont i rygg och leder. De säljs dock bara på speciella ställen (tex. hos en del sjukgymnaster). Anledningen är att det blir ett litet speciellt sätt att gå och de "släpper inte iväg dig" förrän de vet att du gör på rätt sätt. Annars kan de göra mer skada än nytta.
De är dock inte billiga, la lite över 2000:- för mina. Räkna också med att det finns en risk för att du blir aningen sjösjuk i början, det går dock över ganska snabbt. Du kan också få en del träningsvärk i vaderna och du som jag inte hade så vältränade sådana sedan innan.
Kolla också upp hur det är med vattentåligheten ifall du tänkt köpa utomhusvarianten. Har för mig att det ska komma en uppgraderad version i höst, som ska klara väta bättre (och som enligt rykte ska vara lite snyggare...)
Tack för svaret.. de låter onekligen intressanta. Synd med sjösjukan eftersom jag väldigt lätt att få just detta, men går det över är det ju bra..
Tror jag ska prova.. men kanske ska vänta tills hösten då.
Det tycker jag definitivt att du ska göra. Maken som ALLTID blir sjösjuk, hade det i början av de två första dagarna.