• dotson

Tips på förvaringslåda för lego?

Vi har massor av lego, mest sådana där färdiga byggen med ritningar till. Just nu ligger allt lego i en drös på hyllorna och i lådor. Det är nästan stört omöjligt att bygga upp något efter en ritning eftersom det är så mycket lego och allt ligger huller om buller och det är omöjligt att hitta rätt bit.

Så jag är på jakt efter en bra förvaringslåda med en massa fack för legot. Tänkte sortera efter färg så jag behvöver säkert minst 15 stora fack. Har kollat på verktygslådor men hitta inga med bra fack. Någon som har tips?

• Svar på tråden Tips på förvaringslåda för lego?
  • ElAlAd

Har du kollat in förvaringserien Trofast på IKEA. Finns i olika utföranden och i den kan du ha några få stora plastlådor eller många små, det väljer du själv.

• tamate

vi är pippi på förvaringslådorna på Granngården, dom finns även på jysk. Dom genomskinliga är super för man kan se vad som är i lådan och locket knäpper man på så innehållet interasar ur. finns avskiljare att köpa till dom om man vill dela upp i dom =)

- det som inte dödar härdar!
  • Jess75

Stora sylthinkar är suveräna

• dotson

Tack för tips. Efter att ha kollat runt i affärerna så lutar dte åt att bygga en egen låda. Tänker mig en låda på hjul att ha under sängen med stora fack i och lock.

• tamate

på babayproffsen ha rdom rulllådor med lock som får plats under sängen. tror att Ikea har med.

fast det är alltid roligare att göra själv =)

- det som inte dödar härdar!
  • Kika77

Åh, det vill jag med veta. Jag har själv köpt Trofast från Ikea, tyckte att det var jättebra att sortera lego för sig och bilbanor för sig. Helt plötsligt så hade legosamlingen växt och och inte i bara volym, nu är det flera små och stora byggsatser och beskrivningar.
    Jag skulle vilja ha något för allt lego men som man samtidigt kan dela in i olika fack som gärna kan anpassas för en del behöver vara större och en del kan vara jättesmå.

Svar på tråden Tips på förvaringslåda för lego?