• Muchi83

Gravidmassage i Uppsala?

Är det någon som vet om det finns något ställe i Uppsala som masserar gravida? Jag har letat men hittar inget =(

• Svar på tråden Gravidmassage i Uppsala?
  • Malin 85

jag hat läst.att man ska säga till dit man ska att man är gravid.dom ska kunna sånt har jag läst.

• Lotlas

Ring runt och fråga! En del tar emot gravida, andra inte. Jag var hos en naprapat i v. 14 och han var lite tveksam till att ta emot och sa att han inte skulle kunna göra allt han brukar, men det blev i alla fall bra för mig. Det var på Idrottsskadecentrum (nej, man måste inte ha en idrottsskada för att gå dit ).

Kolla med Citymassören på Centralbadet också. Fredrik, som äger det, är jätteduktig och säger ifrån om han inte kan/vågar ta emot. Han är blind också, vilket är en fördel om man känner sig blyg att klä av sig.

• misselli

Det är ingen fara att masseras under graviditeten. Se till att gå till en välutbildad massör/massageterapeut och berätta att du är gravid när du bokar. Det är mer att man kanske inte ska massera kraftigt i länden samt inte trycka på vissa punkter (som kan sätta igäng förlossning), annars är det inga problem. För att hitta en kan du söka på Kroppsterapeuternas Yrkesförbunds hemsida: www.kroppsterapeuterna.se

Jag är själv massageterapeut och har gett många behandlingar till gravida, och nu när jag själv är gravid tar jag, och kommer fortsätta ta, många behandlingar... för att må så bra som möjligt. Nu finns jag själv i Malmö, men jag är ganska säker på att jag vet vem Fredrik i Uppsala är (som det tipsas om här ovan), och han kan säkert ta emot dig och ta hand om dig på bästa sätt.

Lycka till!

• Lotlas
    misselli skrev 2008-07-14 17:10:44 följande:
    Nu finns jag själv i Malmö, men jag är ganska säker på att jag vet vem Fredrik i Uppsala är (som det tipsas om här ovan), och han kan säkert ta emot dig och ta hand om dig på bästa sätt. Lycka till!
    Världen är liten, men det är kanske inte så himla vanligt med blinda massörer heller? Han är verkligen jätteduktig, jag har gått till honom flera gånger och blivit mycket väl behandlad!

(Kolla bara att det är han som är där den tid du bokar, eftersom han delar lokalen med andra.)
  • Muchi83

Tack så jätte mycket för alla svar =)

Svar på tråden Gravidmassage i Uppsala?